Google Analytics je besplatni alat koji generira detaljne statistike o prometu web stranice, izvorima prometa te mjeri konverzije i prodaju.
Kako bi saznali sve te podatke potrebno je instalirati poseban kod na web stranicu koji će omogućiti prikupljanje podataka. Nakon postavljanja koda alat se konfigurira kako bi pravovremeno i točno prikupljao sve podatke koje mu šalje web stranica na koju je postavljen kod.
Search Console je još jedan besplatni alat za analizu i mjerenje web stranice. Ovaj alat ima nekoliko važnih funkcija. Daje nam uvid na koji način Google vidi našu web stranicu i predlaže kako optimizirati određene aspekte weba.
Još važnije daje nam detaljniji uvid u posjetitelje koji putem Google tražilice dolaze do našeg weba. Koje pojmove pretražuju, kako naš web rangira za te pojmove i druge važne informacije koje su važne za SEO analizu i optimizaciju.
Samo postavljanje alata za mjerenje web statistika nije dovoljno. Unutar alata potrebno je postaviti konkretne ciljeve i konverzije.
To su određene radnje poput slanja upita, gledanja videa, preuzimanja nekog dokumenta ili kupnje proizvoda u web shopu.
Te radnje su zapravo glavni ciljevi našeg weba, ono zbog čega želimo da korisnik posjeti našu web stranicu i s obzirom da su nam posebno važne te informacije želimo ih i posebno pratiti.
Nakon što su postavljeni svi alati za praćenje i postavljene sve metrike kreće razdoblje mjerenja i izvještavanja.
Izvještaji koje kreiram su jednostavni za korištenje i lako razumljivi svima. Cilj izvještaja je prikazati najvažnije rezultate weba iz kojih se lako kreiraju informacije i donose kvalitetni zaključci.
Kvalitetni izvještaji koji prikazuju stvarno stanje najbolja su baza za kreiranje prijedloga kako unaprijediti aktivnosti digitalnog marketinga, ali i cjelokupnog poslovanja.
Web analitika pruža detaljne informacije o ponašanju kupaca prema kojima se mogu donositi šire poslovne odluke kao što su razvoj novih proizvoda i usluga ili nadogradnja postojećih.
Dodatno, web analitikom možemo imati mjerljivu usporedbu sa sličnim kompanijama koje posluju na našem ili nekom drugom svjetskom tržištu.
Web analitika je proces prikupljanja, obrade i analize podataka o prometu web stranice i aktivnosti digitalnog marketinga.
Podacima mjerimo učinkovitost marketing kampanja, proučavamo ponašanje naših kupaca i ciljne skupine na internetu, poboljšavamo učinkovitost web stranice i još mnogo toga.
Svrha prikupljanja i analize podataka je razumijevanje i optimizacija svih procesa digitalnog marketinga, ali i cjelokupnog poslovanja.
Razumijevanje podataka i kupaca donosi lakše i bolje odlučivanje, a optimizacija digitalnog marketinga znači bolje upravljanje troškovima i usmjeravanje budžeta u aktivnosti i kanale koje donose veći povrat.
Osim osnovnih podataka o broju web posjetitelja, njihovim aktivnostima i vremenu koji su proveli na web stranici, web analitika pruža i informacije o demografiji.
Najvrjedniji podaci su informacije o načinima na koji posjetitelji pronalaze i pristupaju web stranici. Radi li se o besplatnim ili plaćenim kanalima, kojim kampanjama i oglasima te ključnim riječima.
Web analitika može pratiti i različite mikro ciljeve poput ispunjavanja kontakt forme, preuzimanja letka, pregleda videa i slično.
Većina potrebnih alata kao što su Google Analytics i Google Search Console su besplatni za korištenje i potrebno ih je samo postaviti i kvalitetno konfigurirati.
Trošak prikupljanja, analize i interpretacije podataka ovisi o kompleksnosti web stranice i aktivnosti digitalnog marketinga.
Baras Marketing pruža usluge izrade izvještaja po cijeni od 175 kn mjesečno, dok naprednije savjetovanje vezano uz ostvarene rezultate košta od 750 kn mjesečno.