Postojanje web stranice pruža dodatnu dozu profesionalnosti u online svijetu te povećava povjerenje, omogućuje brojne marketinške mogućnosti i podržava rast poslovanja.
Prednosti posjedovanja web stranice su brojne, a mi smo već pisali o 5 razloga zašto tvrtka mora imati web stranicu.
Međutim, nisu svi početnici u biznisu pa ni iskusniji obrtnici i poduzetnici upoznati s procesom i izazovima s kojima se susreću u projektu izrade web stranica. Pogledajmo zajedno najvažnije stvari za početak projekta izrade web stranice.
Početni izazovi u kreiranju web stranice
Zato ćemo upravo za vas, jednostavnim rječnikom istaknuti najvažnije informacije gdje i kako započeti kada se odlučite da trebate web stranicu za vaš biznis. Neki od uobičajenih izazova na samom početku su:
1. Nedostatak tehničkog znanja
Vlasnik biznisa nije stručnjak za izradu web stranica niti to treba biti. Osnovne stvari koje bi svaki vlasnik web stranice trebao znati su informacije o hostingu i domeni.
Hosting je usluga zakupa prostora na serveru na kojem će biti smještene vaše web stranice. Svaka web stranica mora imati svoj hosting pa većina stručnjaka za izradu web stranica nudi i usluge hostinga. Naravno hosting možete zakupiti i samostalno od treće strane. Važno je da ga zakupite i imate pristup svom hosting računu.
Domena je naziv odnosno adresa vaše web stranice. To je obično naziv tvrtke ili obrta (naša je barasmarketing.hr). Ovaj nastavak .hr ovisi o tipu domene koji želite. Besplatnu .hr domenu mogu registrirati pravne osobe te sve fizičke osobe koje obavljaju registriranu samostalnu djelatnost u RH. Više o tome na domene.hr. Domena je također vaše vlasništvo.
Od svega ostaloga važno je samo dobro pripremiti i razumjeti opseg projekta. Tehničke stvari prepustite odabranom web stručnjaku.
2. Ograničen budžet
Budžet je obično najveći izazov u projektu izrade web stranice, posebno za male ili novoosnovane tvrtke s ograničenim financijskim resursima.
Izrada web stranice može uključivati troškove kao što su dizajn, razvoj web stranice, hosting, registracija domene i održavanje, što zahtijeva pažljivo planiranje budžeta i odluka u kojem smjeru krenuti s izradom web stranica.
Definirajte barem okvirni budžet s kojim raspolažete. Nekada se projekt može razbiti u nekoliko faza, a svaki stručnjak za razvoj weba će vam moći definirati smislene faze unutar tog budžeta.
3. Nedefinirani ciljevi projekta
Vlasnici biznisa često nemaju jasno definirane ciljeve projekta odnosno što žele postići web stranicom. Bez jasnog cilja, donošenje odluka o dizajnu, razvoju i sadržaju web stranica može postati izazov.
Web stranica tada najčešće postaje svaštara i kontejner za sve što rezultira nedostatkom fokusa i neispunjavanjem osnovnih poslovnih ciljeva projekta.
Definirajte glavni cilj web stranice i kako do tog cilja želite doći. Npr. želimo povećati broj upita za našu uslugu tako da nas potencijalni klijenti zovu na telefon.
4. Odlučivanje o izgledu web stranice
Često se vlasnici biznisa preduboko zapletu u detalje oko odlučivanja kako web stranica treba izgledati. Jednostavan savjet je - nemojte to raditi.
Pružite što više informacija o poslovanju, ciljevima i problemima koji muče vas ili vaše klijente i pravi će web stručnjak pružiti vama odgovarajuća rješenja za te probleme.
Kvalitetan web stručnjak je upoznat s ponašanjem korisnika na web stranicama i kreirat će odgovarajući dizajn koji će pomoći tim korisnicima da lakše obave željenu radnju.
5. Stvaranje sadržaja
Produkcija web sadržaja koji uključuje tekst, slike i video je obično najizazovniji dio projekta, a koji se najčešće previdi.
Stvaranje privlačnog i relevantnog sadržaja za web stranicu može biti izazov za vlasnike tvrtki, uključujući pisanje učinkovitog teksta, stvaranje zanimljivih vizualnih elemenata i optimiziranje sadržaja za tražilice.
Zahtjeva znanje marketinga, prodaje, pisanja i SEO optimizacije te vrijeme. Vi to obično nemate pa prepustite stvaranje sadržaja profesionalcima.
Brief za izradu web stranice
Kao što smo već naveli jedna od početnih točaka projekta je navesti točan cilj izrade web stranice. Kada utvrđujete ciljeve svoje web stranice, važno je uzeti u obzir sljedeće:
Tko je ciljna publika?
Jasno definirajte kome je vaša web stranica namijenjena te koje su njihove potrebe i očekivanja.
Razumijevanje vaše ciljane publike pomoći će vam da uskladite ciljeve svoje web stranice s njihovim potrebama i stvorite sadržaj i funkcionalnosti koje im trebaju.
Koji su poslovni ciljevi biznisa?
Jasno komunicirajte svoje poslovne ciljeve osobi ili tvrtki kojoj ćete povjeriti razvoj web stranice. Što bolje poznajemo poslovanje tvrtke za koju radimo web stranicu, to ćemo dati kvalitetnije prijedloge.
Koje su osnovne funkcionalnosti web stranice?
Za to nisu potrebna tehnička znanja ili veliko razmišljanje. Jednostavno popišite što smatrate da bi vaš web trebao imati; opis usluga i proizvoda, kontakt formu, kalendar događanja, vijesti i slične stvari.
Kvalitetni web stručnjak će vas savjetovati što trebate, a možda će čak i predložiti da neke od predloženih funkcija nisu bitne za vaše poslovanje i postavljene ciljeve.
Odabir stručnjaka za izradu web stranice
Angažiranje stručnjaka za izradu weba može biti presudno za stvaranje profesionalne i učinkovite web stranice za vaše poslovanje. Danas postoje brojni ponuđači na području web dizajna i izrade web stranica.
Kako bi se lakše odabrali pitajte potencijalne stručnjake sljedeća pitanja:
- Koliko godina iskustva imaju i odrađenih projekata?
- Koje tematike su bile web stranice koje su izrađivali?
- Pogledajte portfolio radova i ocijenite kako vam se sviđaju
- Kakav je njihov proces za izradu web stranice?
- Koje alate koriste za izradu web stranica?
- Koriste li gotove template ili rade custom rješenja za svakog klijenta?
- Kako pristupaju optimizaciji za tražilice (SEO)?
- Pitajte o cijenama, mogućnostima plaćanja i rokovima isporuke
- Kakve su im usluge podrške i održavanja nakon završetka izrade?
- Kako rješavaju izmjene, revizije li promjene tijekom projekta?
Odaberite na temelju svih činjenica i dobivenih odgovora. Ako postoji velika razlika u cijeni očito je da ne koriste jednakokvalitetne metode i alate ili postoji velika razlika u znanju i iskustvu.
Danas su dostupne nove metode koje smanjuju početnu cijenu ulaganja i ubrzavaju sami proces izrade web stranica. Saznajte više o Website as a Service (web stranica kao pretplata).
Ako trebate dodatni savjet, stručnjaka koji će vas savjetovati kroz proces ili izradu web stranice, slobodno nam se obratite.