Društvene mreže umiru. Prilagodite vaš biznis prije nego bude prekasno

Rast društvenih mreža, kojemu smo svjedočili posljednjih godina, je gotov. Ljudi i dalje koriste brojne društvene medije, samo ih koriste drugačije. I manje.

Nakon pandemijskog booma i 2020. godine u kojoj smo dane kratili na društvenim mrežama sada je vidljiv trend smanjenja vremena kojeg boravimo skrolajući kroz feed.

Prosječno vrijeme provedeno na društvenim mrežama se smanjuje

U prosjeku je svaka osoba u 2023. godini provela 144 minute dnevno na društvenim mrežama. Zvuči jako puno, ali ako gledamo starost tih korisnika dolazimo do pravih podataka. Prosjek podižu djeca od 13 do 17 godina, koja u SAD-u na društvenim mrežama provode u prosjeku 288 minuta, a neki i preko 7 sati na dan.

U Hrvatskoj su dvije najpopularnije društvene mreže Facebook i Instagram. U prosjeku ljudi na njima provode manje od jednog sata.

Raste popularnost nekih novih društvenih mreža kao što je TikTok i komunikacijskih aplikacija kao što su WhatsApp i Viber.

Razlozi korištenja društvenih mreža

Korisnici se žele družiti, a društvene mreže žele prodavati, što dovodi do neusklađenosti između proizvoda i kupaca.

Prema istraživanju koje je proveo GWI, 3 glavna razloga zašto koristimo društvene mreže su:

  • 54% kontakt s prijateljima i obitelji
  • 27% za praćenje vijesti i događanja
  • 22% za praćenje trendova

Ne dolazimo na društvene mreže čitati beznačajne objave biznisa i oglase niti kupovati. Međutim, društvene mreže trebaju korisnike koji provode što više vremena na njihovim platformama kako bi im servirali što više oglasa. Koje ne želimo.

Opet želimo privatnost i anonimnost. Razgovori se vode u zatvorenim grupama i vrijeme provodimo u aplikacijama za chat. Daleko od očiju javnosti, oglasa i brendova.

Što se događa s Facebookom?

Iz svih ovih razloga, organski (besplatni) doseg objava poslovnih stranica je mrtav. Nema ga. U svojem feedu možete samo povremeno vidjeti biznis s kojim ste blisko povezani i redovito pokazujte zanimanje i aktivnost na njihovim objavama. Ostalih nema.

Groblje s nadgrobnim spomenikom na kojem piše Facebook 2004-2024 RIP

Korisnici s druge strane sve manje reagiraju i komentiraju na tuđe objave i samo potiho skrolaju svojim feedom. Njihove objave su sve rjeđe.

Razloga za to je sve više, a najčešće je da žele zadržati svoju privatnost od brojnih osoba koje su se godinama namnožile u popisu prijatelja.

Istovremeno, mlađe generacije zaziru od Facebooka dok platforma puca od lažnih profila. Priznali su da su samo u 2022. godini obrisali 5,8 milijardi lažnih profila.

Na Facebooku još donekle funkcioniraju zatvorene grupe koje se s dobrim moderatorima uspijevaju oduprijeti lažnim profilima, botovima i trolovima koji uništavaju kvalitetu rasprave i druženja.

Zapitate se kada ste zadnji put zapratili stranicu nekog biznisa ili kada ste zadnji put dobili neki relevantan poziv za prijateljstvo. Facebook je na putu MySpace-a.

Problemi s Instagramom

Istraživanja su pokazala da korištenje Instagrama može biti povezano s osjećajem depresije, zabrinutošću oko izgleda tijela, problemima sa samopouzdanjem, socijalnom anksioznošću te drugim problemima. Posebno su pogođene mlade i maloljetne osobe.

Ostali problemi uključuju:

  1. Lažni profili i botovi koji utječu na autentičnost i stvaraju lažnu popularnost te utječu broj pratitelja i lajkova
  2. Poplava svakojakih influencera koji za bilokakav novac ili vrijednost (prikriveno) promoviraju svaki proizvod koji im dođe pod ruku
  3. AI lažni profili savršenih osoba koje mogu izgledati stvarno i utjecati na percepciju mladih ljudi
  4. Algoritam koji određuje prikaz sadržaja favorizirajući određene vrste sadržaja koji mogu stvoriti umjetni mjehur oko vas prikazujući vam samo određene informacije
  5. Instagram Shopping funkcija na koju se polagalo mnogo nade u monetizaciju se pokazuje kao promašaj koji ne donosi korist biznisima

Sjaj i bijeda ostalih društvenih mreža

TikTok raste koristeći probleme ostalih društvenih mreža. Ali u Hrvatskoj se o njemu puno više priča nego što ima stvarnu vrijednost za biznise. Prema istraživanjima TikTok u Hrvatskoj ima oko 62.000 korisnika od kojih je ⅔ mlađe od 24 godine.

Dok kod nas još nije moguće oglašavati na TikToku, korisnici u svijetu već kritiziraju sponzorirani sadržaj i oglase na ovoj društvenoj mreži. Smatraju da platforma gubi svoj smisao kao mjesto gdje se zabavljaju i uče o stvarima koje ih zanimaju. Prevedeno, kreću stopama Facebooka i Instagrama.

Twitter ili kako se odnedavno zove X u Hrvatskoj nikad nije bila značajna društvena mreža za biznis. Nakon što Elon Musk završi svoje igranje s njime moguće je da Twittera više neće ni biti.

LinkedIn je imao potencijal postati društvena mreža za poslovnjake i B2B, ali se pretvara u cirkus na hrvatski način. U lovu na slavu, doseg i lajkove svaka budala priča samo o svojim nevjerojatnim poslovnim i drugim uspjesima. Većina njih u životu nije vodila ništa osim možda djecu u kino.

Osim toga možete u inboxu susresti prodavače magle koji pokušavaju prodati svoj superkul proizvod koji vam uopće ne treba ili lovce na talente koji ne mogu razgovarati o uvjetima koji se nude za radno mjesto koje pokušavaju popuniti.

YouTube se pretvara u platformu za gledanje oglasa i korisnika koji koriste ad blockere kako bi u miru mogli pogledali video Baka Praseta. Ne pitajte me tko je to. Ne znam.

Kako prilagoditi svoj biznis društvenim mrežama u 2024.

Važno je znati sve ove podatke. Društvene mreže više nisu mjesto gdje ćete otvoriti profil i jednostavno skupljati pratitelje. Ti dani su prošli.

Potrebna je šira marketing strategija i razmišljanje o tome gdje se stvarno nalaze vaši potencijalni kupci.

A kada dođete do marketinga na društvenim mrežama razmislite o:

  1. Stvaranju autentičnog sadržaja koji odražava stav i osobnost vašeg brenda. Izgradnja povjerenja između vas i publike je ključ.
  2. Prihvatite pristup objavljivanja “manje je više” jer kupci počinju biti zatrpani porukama brendova.
  3. Personalizirajte pristup ciljanom i relevantnom komunikacijom. Točno zamislite vašeg jednog idealnog kupca i razgovarajte s njim. Nemojte mu se obraćati jednosmjerno.
  4. Redovito pratite lažne profile i uklanjajte njihov sadržaj kako bi vaši stvarni korisnici imali osjećaj vrijednosti.
  5. Koristite AI alate pažljivo kako biste sačuvali autentičnost, integritet i osobnu interakciju.
  6. Birajte platforme koje okupljaju vašu ciljnu publiku i uložite vrijeme u razumijevanje algoritama kako bi povećali vidljivost svog brenda.
  7. Surađujte s relevantnim influencerima koji dijele vaše vrijednosti. Nisu bitni doseg, broj lajkova i pratitelja već upravo autentičnost i povezanost s publikom.
  8. Stvarajte autentične fotografije i video sadržaje. Kvaliteta je manje bitna. U moru savršenog AI sadržaja istaknuti će se oni iskreni i prirodni.
  9. Koristite oglašavanje, ali razumno. Organski doseg je mrtav i društvene mreže više nisu besplatne.
  10. Uložite u izradu vlastite web stranicu. To je vaš online dućan u kojem ste vi vlasnik svog brenda, sadržaja i publike, a trošak izrade web stranice može biti minimalan. Društvene mreže su samo jedan od kanala komunikacije koje Elon Musk u bilo kojem trenutku može ugasiti.
Tražite novi smjer na društvenim mrežama?
Javite nam se
Najnovije teme
crossmenu