SEO dugoročno osigurava organski (besplatni) web promet i prihode.
. . .
Web stranica koja nema posjetitelje je samo dodatni trošak. Web stranica bi trebala privlačiti nove i potencijalne kupce te povećavati prihode.
Ona koja to ne radi, stvara gubitke.
Većina web stranica se radi po principu, ako je izradiš, kupci će sami doći. Međutim, to nije tako.
Kvalitetnoj i dobro optimiziranoj web stranici svakako će doći jedan dio posjetitelja, ali samo webu koji je kvalitetno SEO optimiziran, iz dana u dan dolazit će sve veći broj posjetitelja koji će ostvarivati i sve veće prihode.
Zbog toga, web nije potrebno samo izgraditi, potrebno ga je i optimizirati za tražilice i ljude.
Za svaku web stranicu i biznis, potrebno je napraviti sveobuhvatnu analizu i strategiju po kojoj će se detektirati slabe točke i prilike te napraviti detaljna SEO optimizacija weba.
SEO (Search Engine Optimisation) ili optimizacija za tražilice je aktivnost digitalnog marketinga koja se bavi rangiranjem web stranica na tražilicama kako bi se povećala njezina vidljivost kada korisnici traže relevantne ključne riječi i pojmove.
Kako se poboljšava ranking web stranice po pojedinoj ključnoj riječi, tako se postepeno povećava i organski (besplatni) promet. Taj organski promet dolazi s tražilica kao što je Google kada korisnici pretražuju relevantne ključne riječi.
Svaki biznis koji ima web stranicu treba SEO. Google rangira rezultate na temelju onoga što najbolje odgovara pojmu koji se pretražuje, a SEO omogućuje poboljšanje tih rezultata.
Alternativa SEO-u su plaćeni oglasi na Googleu putem kojih povećavate promet s tražilica plaćajući za svaki klik na oglas.
Optimizacija za tražilice nudi način povećanja prometa bez plaćanja za svaki klik, taj je promet besplatan (barem u smislu cijene po kliku).
SEO je niz aktivnosti i proces kojima se poboljšava ranking web stranice u očima tražilica kao što je Google. Postoji veliki broj više i manje važnih ranking faktora koji omogućuju algoritmu da vrednuje sadržaj određene web stranice kao odgovor na određeni upit koji korisnik upisuje u tražilicu.
SEO osigurava upravo to, da vaš sadržaj i vaša web stranica budu, u očima tražilica, najbolji rezultat za određeni pojam ili ključnu riječ.
Postoji nekoliko razloga zašto vaše stranice nema na Googleu. Prvo je potrebno da Google pronađe vašu web stranicu, nakon toga je mora indeksirati odnosno vrednovati i tek nakon toga je može prikazivati kao relevantan rezultat za određenu ključnu riječ.
Ako je web stranica nova, ili je sadržaj tek objavljen može proći nešto vremena da Google pronađe, indeksira i rangira stranicu. Ako je stranica starija, a ne prikazuje se u tražilicama postoje brojni problemi koje SEO stručnjak može otkriti i otkloniti.
Da, SEO može biti alternativa, ali i nadopuna oglasima na Googleu. Korištenjem oglasa na Googleu plaćate svaki klik koji se dogodi na oglasu, a plaćanjem SEO usluge osiguravate organski i dugoročno besplatni promet svojoj web stranici.
U idealnom svijetu, SEO i Google oglasi trebaju funkcionirati sinkronizirano i kao nadopuna, gdje poslovanje ne ovisi samo o jednom kanalu.
SEO postaje kontinuirana aktivnost poboljšavanja rankinga, a oglasi služe za premošćivanje rupa odnosno za povećavanje prometa od ključnih riječi koje još nemaju visoki organski ranking.
Google nikada nije službeno objavio koji su ranking faktori, međutim brojni izvori navode kako koristi više od 200 različitih signala pri vrednovanju stranice, a polako u formulu ulazi i umjetna inteligencija i strojno učenje.
Ono što definitivno znamo je nekoliko važnih ranking faktora od kojih su kvalitetan web sadržaj koji zadovoljava potrebe posjetitelja i linkovi od drugih važnih i renomiranih web stranica kao signal da je stranica koju linkaju također relevantan izvor informacija.
Ostali važni ranking faktori su: on-page optimizacija stranice, brzina otvaranja web stranice, dizajn prilagođen korisnicima na pametnim telefonima, kvalitetno korisničko iskustvo i povezivanje sadržaja linkovima unutar weba.