SEO analiza uključuje pregled niza faktora koji se odnose na vlastitu web stranicu, ali i web stranice koje visoko rangiraju za ključne riječi za koje i mi želimo rangirati.
Kroz analizu ćemo doći do podataka kako se vaši potencijalni kupci ponašaju dok pretražuju različite pojmove, kako vaša konkurencija koristi SEO i kakvo je općenito stanje na tržištu po pitanju optimizacije web stranica za ciljane ključne riječi.
Takva, detaljna SEO analiza postaje prvi i temeljni korak u kreiranju jedinstvene SEO strategije prilagođene vašim posebnim potrebama.
Istraživanje ključnih riječi je jedna od najvažnijih aktivnosti u cijelom marketingu, ne samo za SEO.
Dubinskim istraživanjem onoga što vaši potencijalni kupci traže, možete dobiti detaljne informacije o njihovom ponašanju,i preferencijama i navikama.
Te informacije nisu važne samo za SEO već i za puno važnije strateške odluke koje se tiču ukupnog poslovanja vaše tvrtke.
Analiza konkurencije kroz SEO perspektivu daje odličan uvid kako se naši konkurenti prilagođavaju online navikama i potrebama naših ciljnih korisnika.
Detaljnom analizom može se doći do informacija koje aktivnosti funkcioniraju bolje, a koje lošije. Koje privlače više posjetitelja i koje generiraju veću prodaju.
Analizom konkurencije možemo puno naučiti na njihovim greškama i kopirati one taktike koje donose rezultate.
Kao i za svaki projekt, a posebno za projekte koji imaju duže vrijeme trajanja, kao što je SEO optimizacija, potrebno je definirati ciljeve odnosno rezultate koje želimo ostvariti.
Pri tome, pravi cilj SEO optimizacije nije rangiranje na prvom mjestu Google tražilice. Pravi cilje je definiranje ključnih riječi za koje želimo rangirati te povećati broj posjeta koji dovode do povećanja prodaje.
Cilj je povećavati broj posjeta, optimizirajući postojeće i nove sadržaje kako bi veći broj posjeta rezultirao povećanjem prodaje odnosno prihoda.
SEO optimizacija počinje optimiziranjem postojećih tekstualnih sadržaja.
Nakon što smo analizom utvrdili gdje smo sada i gdje želimo doći, pristupamo opsežnoj optimizaciji svih postojećih web tekstova kako bi bolje korespondirali s ključnim riječima za koje želimo rangirati.
Svaki tekst na web stranici prolazi kroz SEO analizu, gdje dolazi do sitnih ili većih preinaka kako bi taj tekst, odnosno ta stranica privlačila točno određene korisnike koji pretražuju točno određene riječi.
Idući korak je optimizacija fotografija na našim web stranicama tako da veličinom, kvalitetom i opisom pridonose povećanju broja posjeta web stranici.
Optimizacija slika posebno je važna aktivnost kod web shopova koji imaju jako veliki broj proizvoda s fotografijama.
Veliki broj neoptimiziranih fotografija može značajno utjecati na loše performanse web stranice što će direktno utjecati na niži ranking.
Meta tagovi su posebne oznake koje se koriste za pružanje strukturiranih meta podataka o web stranici.
Za SEO su posebno važni Title i Description meta tagovi putem kojih se naslov i kratki opis svake web stranice prikazuje na Google tražilici.
Dobro strukturirani i napisani meta tagovi povećavaju ranking i broj posjeta koji dolazi besplatno s Google tražilice.
Google My Business (Business Profile) je besplatni alat koji vam omogućuje da promovirate vašu tvrtku na Google tražilici i kartama.
Ovaj alat pomaže kupcima da lakše dođu do vaše web stranice ili fizičke lokacije te pritom pruža razne informacije kao što su radno vrijeme, adresa, broj telefona, recenzije i slično.
Tvrtka koja ima dobro optimizirani Business Profile će lakše dolaziti novih kupca i putem Google mape na kojoj su osim lokacije označene i sve ostale važne informacije
Često, postojeći sadržaji web stranice nisu dostatni za značajno povećanje broja posjeta koje bi rezultiralo i povećanjem prodaje putem web stranice.
Zbog toga je potrebno osmisliti content marketing strategiju koja će na redovnoj bazi imati novi, svježi i korisnicima zanimljivi sadržaj te tako privlačiti nove posjetitelje.
Najčešći oblik koji daje dobre rezultate je pisanje bloga s temama koje su povezane s proizvodima i uslugama koje se nude putem web stranice.
Digital PR je učinkovita taktika za povećanje online prisutnosti kroz plasiranje informacija i članaka na drugim relevantnim web stranicama i portalima.
Objavom članaka sa sadržajem koji je prilagođen tom portalu, vaša tvrtka dobiva novi kanal putem kojeg dolazi do novih kupaca.
Dodatni i jako važan benefit su linkovi koji povezuju te relevantne portale s vašom web stranicom i tako još poboljšavaju autoritet i ranking.
Tehnički SEO odnosi se na poboljšanje tehničkih aspekata web stranice kako bi se poboljšao ranking na tražilicama.
Tehnička optimizacija podrazumijeva omogućavanje bržeg otvaranja web stranica za krajnje korisnike te jednostavnijeg indeksiranja za tražilice.
Brze stranice s dobro optimiziranim kodom šalju poruku korisnicima i Googleu kako se radi o kvalitetnoj stranici koja je vrijedna njihove pažnje
SEO (Search Engine Optimisation) ili optimizacija za tražilice je aktivnost digitalnog marketinga koja se bavi rangiranjem web stranica na tražilicama kako bi se povećala njezina vidljivost kada korisnici traže relevantne ključne riječi i pojmove.
Kako se poboljšava ranking web stranice po pojedinoj ključnoj riječi, tako se postepeno povećava i organski (besplatni) promet. Taj organski promet dolazi s tražilica kao što je Google kada korisnici pretražuju relevantne ključne riječi.
Svaki biznis koji ima web stranicu treba SEO. Google rangira rezultate na temelju onoga što najbolje odgovara pojmu koji se pretražuje, a SEO omogućuje poboljšanje tih rezultata.
Alternativa SEO-u su plaćeni oglasi na Googleu putem kojih povećavate promet s tražilica plaćajući za svaki klik na oglas.
Optimizacija za tražilice nudi način povećanja prometa bez plaćanja za svaki klik, taj je promet besplatan (barem u smislu cijene po kliku).
SEO je niz aktivnosti i proces kojima se poboljšava ranking web stranice u očima tražilica kao što je Google. Postoji veliki broj više i manje važnih ranking faktora koji omogućuju algoritmu da vrednuje sadržaj određene web stranice kao odgovor na određeni upit koji korisnik upisuje u tražilicu.
SEO osigurava upravo to, da vaš sadržaj i vaša web stranica budu, u očima tražilica, najbolji rezultat za određeni pojam ili ključnu riječ.
Postoji nekoliko razloga zašto vaše stranice nema na Googleu. Prvo je potrebno da Google pronađe vašu web stranicu, nakon toga je mora indeksirati odnosno vrednovati i tek nakon toga je može prikazivati kao relevantan rezultat za određenu ključnu riječ.
Ako je web stranica nova, ili je sadržaj tek objavljen može proći nešto vremena da Google pronađe, indeksira i rangira stranicu. Ako je stranica starija, a ne prikazuje se u tražilicama postoje brojni problemi koje SEO stručnjak može otkriti i otkloniti.
Da, SEO može biti alternativa, ali i nadopuna oglasima na Googleu. Korištenjem oglasa na Googleu plaćate svaki klik koji se dogodi na oglasu, a plaćanjem SEO usluge osiguravate organski i dugoročno besplatni promet svojoj web stranici.
U idealnom svijetu, SEO i Google oglasi trebaju funkcionirati sinkronizirano i kao nadopuna, gdje poslovanje ne ovisi samo o jednom kanalu.
SEO postaje kontinuirana aktivnost poboljšavanja rankinga, a oglasi služe za premošćivanje rupa odnosno za povećavanje prometa od ključnih riječi koje još nemaju visoki organski ranking.
Google nikada nije službeno objavio koji su ranking faktori, međutim brojni izvori navode kako koristi više od 200 različitih signala pri vrednovanju stranice, a polako u formulu ulazi i umjetna inteligencija i strojno učenje.
Ono što definitivno znamo je nekoliko važnih ranking faktora od kojih su kvalitetan web sadržaj koji zadovoljava potrebe posjetitelja i linkovi od drugih važnih i renomiranih web stranica kao signal da je stranica koju linkaju također relevantan izvor informacija.
Ostali važni ranking faktori su: on-page optimizacija stranice, brzina otvaranja web stranice, dizajn prilagođen korisnicima na pametnim telefonima, kvalitetno korisničko iskustvo i povezivanje sadržaja linkovima unutar weba.