Baras Marketing - Digitalni marketing za pobjednike

Izrada marketing strategija i savjetovanje

Marketing strategija je osnovni dokument svake tvrtke koja razmišlja dugoročno i imperativ svakog uspješnog poslovanja.

. . .

A opet, česti je slučaj biznisa koji nemaju nikakvu marketing strategiju.

Svakodnevno radimo tisuće odluka na temelju instinkta i s pretpostavkama koje dolaze iz našeg znanja i iskustva.

No naše pretpostavke su često samo predrasude koje nam zamute vid.

Čak i mi, iskusni marketinški stručnjaci nekad zaboravimo na strategiju i oslonimo se na neke stare i dobro uhodane obrasce ignorirajući ono što se događa oko nas.

U biznisu ne bi trebalo biti mjesta za pretpostavke bez pokrića, a još manje za predrasude. Jeste li se spremni kladiti u vaše poslovanje i budućnost na temelju instinkta ili biste radije imali jasnu sliku o vašim potencijalnim kupcima, konkurenciji, tržištu i trendovima?

Nitko od nas ne bi trebao biti toliko lud da nagađa ako mu se rješenje krije pred nosom. Zato, prestanite tapkati u mraku i napravimo zajedno potrebnu analizu i strategiju koja će vam omogućiti da upoznate svoje kupce i tržište te da kroz to znanje ostvarite poslovne ciljeve.

Inovativne marketing strategije izrađene po mjeri vaše tvrtke

Inovativne marketing strategije izrađene po mjeri vaše tvrtke

Dubinska analiza

Vaš jedini zadatak je da nas upoznate s tvrtkom i poslovnim ciljevima. Naš prvi korak je dubinska analiza koja će nam dati jedinstveni uvid u vaše tržište.

Šira slika

Marketing strategija nije samo popis želja i koraka kako ih postići. Naše strategije pružaju široku sliku trenutnog stanja na tržištu te kako marketingom postići zadane poslovne ciljeve.

Inovativni pristup

Naše strategije baziraju se na iskustvu i znanju stečenom kroz dubinsku analizu. Ne kopiramo tržište već tražimo inovativnost koja donosi razliku i rezultat.

Što sve obuhvaća usluga izrada strategija

Brand strategija

Brand strategija je dokument koji se nadovezuje na poslovni plan tvrtke i govori nam tko je zapravo tvrtka i proizvod koji će kupci vidjeti na tržištu.

Brand nisu samo boje i logotip već on određuje čitavo pozicioniranje na tržištu. Brand strategija će biti misao vodilja svaki put kada vaša tvrtka dođe pred određenu prepreku ili dođe u potrebu za novom fazom razvoja. To će biti ona glavna ideja i poruka koju želite da vaši kupci pamte i na spomen vašeg imena.

Brand strategija dati će vam odgovore na sljedeća pitanja:

  1. Koji problem na tržištu naša tvrtka/proizvod rješava?
  2. Tko je idealan kupac, a tko su konkurenti?
  3. Koje osjećaje naš brand treba pobuditi?
  4. Koja priča stoji iza branda i zašto bi joj kupci vjerovali?
  5. Koje osobine želimo da ima naš brand?
  6. Kako idealno pozicionirati naš brand na tržištu?

Marketinška strategija

Marketing strategija se više okreće načinima kako ćemo plasirati poruku branda našim ciljnim korisnicima na tržištu.

Kada se radi o generalnoj marketing strategiji ona će obuhvaćati sve kanale i načine putem kojih možemo doći do potencijalnog kupca. 

Cilj marketing strategije je maksimizirati efekt promocije i osiguravanje optimalni omjer uloženog i dobivenog.

Marketing strategija odgovorit će vam na ova pitanja:

  1. Koji grupe potrošača su naši idealni kupci
  2. Kako se oni ponašaju na tržištu, koje kanale koriste i kako konzumiraju sadržaj?
  3. Tko su naši konkurenti i kako se oni ponašaju?
  4. Koje kanale moramo koristiti za promociju našeg proizvoda?
  5. Kakve sadržaje i poruke moramo kreirati da bi nas potrošači zamijetili?
  6. Koji je optimalan budžet za provedbu marketing strategije?

Strategija oglašavanja

Za razliku od glavne marketing strategije koja može biti opsežan dokument, strategija oglašavanja fokusira se samo na one kanale gdje plaćenim oglasima dolazimo do naših ciljnih kupaca.

Strategija oglašavanja će, imajući na umu naše idealne kupce, njihovo ponašanje, trendove te konkurenciju odgovoriti na sljedeća pitanja:

  1. Koja tržišta moramo pokriti oglašavanjem?
  2. Koliki broj ciljnih kupaca je na tim tržištima?
  3. Koje kanale ćemo koristiti?
  4. Koje formate oglasa ćemo koristiti u promociji?
  5. Kako ćemo mjeriti rezultate?
  6. Koji je optimalni budžet i vremenski period za oglašavanje?

Strategija nastupa na društvenim mrežama

Društvene mreže postale su veliki dio digitalnog marketinga. Njihov rastući broj i popularnost zahtijevaju posebnu pažnju svakog branda, tvrtke ili proizvoda.

Učinkovita strategija za nastup na društvenim mrežama uzeti će u obzir vaš proizvod, potencijalne kupce, tržišne trendove i konkurenciju i detaljno će odgovoriti na ova pitanja:

  1. Na kojim društvenim mrežama se nalaze moji potencijalni kupci?
  2. Kako konzumiraju sadržaj i u koje vrijeme?
  3. Koji su njihovi dodatni interesi?
  4. Koje sadržaje mora kreirati naša tvrtka kako bi bila zanimljiva korisnicima?
  5. Kako ćemo mjeriti rezultate?
  6. Koji je potreban budžet za kvalitetan nastup na društvenim mrežama?

SEO strategija

SEO strategija se odnosi na niz aktivnosti i postupaka koje je potrebno primijeniti kako bi naša web stranica povećala broj posjeta putem tražilica. 

Web posjete koje dolaze putem tražilice su najvrjednije posjete jer nam dovode visoko zainteresirane korisnike - besplatno. SEO strategija će nam pomoći optimizirati postojeće i nove sadržaje te čitavu web stranicu za tražilice i te korisnike.

Kako bi povećali broj posjeta i poboljšali ranking web stranice strategija će nam dati sljedeće smjernice:

  1. Koje ključne riječi i koliko često koriste naši potencijalni kupci?
  2. Kako izgleda sadržaj visoko pozicioniranih web stranica  na tražilici?
  3. Kako treba izgledati sadržaj koji će zadovoljiti tražilice (i kupce)?
  4. Analizu postojeće stranice i web sadržaja
  5. Kako pojačati autoritet web stranice?

Web UX strategija

Bez kvalitetne web stranice nema ni dobrog marketinga. Zbog toga je prije izrade nove ili redizajna postojeće web stranice potrebno istražiti kakvo je idealno korisničko iskustvo (User eXperience) našeg weba.

UX strategija analizira općenito ponašanje korisnika na online kanalima, ali i u direktnom doticaju s našim proizvodom i proizvodima konkurencije te daje prijedlog idealne arhitekture web stranice.

Online istraživanje tržišta, potrošača, konkurencije...

Standardna istraživanja tržišta koriste različite upitnike koje kupci popunjavaju često ni ne razmišljajući o odgovorima ili davajući najracionalnije moguće odgovore.

Međutim, sve više istraživanja govori o tome da se kupci ne ponašaju racionalno, već svoje odluke temelje na emocijama i drugim neracionalnim faktorima.

Digitalni marketing, s druge strane je mjerljiv proces. Online alati koje svakodnevno koristimo pružaju nam uvid u stvarno ponašanje kupaca i prodavača na tržištu. Znamo što pretražuju, što vole, koji su im interesi i kako se ponašaju u digitalnom svijetu.

Sve te podatke možemo iskoristiti kako bi kreirali stvarne informacije o tržištu i trendovima koje će nam pomoći u ostvarivanju poslovnih ciljeva. 

Strateško savjetovanje

Kada imate sve ove podatke ispred sebe lako je iz njih kreirati vrijedne analize, informacije i savjete.

Strateško marketinško savjetovanje će vam dati niz koraka koje je potrebno odraditi kako bi vaša tvrtka poboljšala svoj nastup na digitalnim kanalima u svrhu povećanja zadovoljstva kupaca i povećanja prodaje.

Naše savjetovanje se usredotočava na najveće bolne točke i načine kako ih najbrže ukloniti. Na vama je samo da te savjete pretvorite u akciju!

Što su marketing strategije?

Marketinška strategija je dokument koja sumira dugoročni plan za postizanje poslovnih ciljeva tvrtke.

Pomoću marketing strategije definiramo potrebe kupca, stvaramo jasnu i održivu konkurentsku prednost te pozicioniramo tvrtku na tržištu.

Sve informacije uspješne marketing strategije dobivene su iz istraživanja tržišta i pomažu nam u definiranju proizvoda, cijena i načina promocije.

Koje vrste marketing strategija postoje?

Dvije osnovne vrste marketing strategija su B2B (business to business) i B2C (business to consumer).

U današnjem digitalnom dobu došlo je do potrebe različitih digitalnih strategija koje uključuju strategiju oglašavanja, SEO strategiju, web strategiju, content strategiju, social media strategiju i druge. Te podstrategije glavne marketing strategije fokusirane su na različita marketing područja.

Koji su sastavni dijelovi marketing strategije?

Svim marketing strategijama zajedničko je nekoliko ključnih dijelova.

Prije svega marketing strategija mora definirati tko je naša ciljna publika odnosno tko su te persone kojima ćemo se obraćati u našim promotivnim aktivnostima.

Analiza konkurencije pomoći će nam istražiti brendove i proizvode koji su izravna prijetnja našem biznisu.

Marketing strategija mora definirati i sadržaj odnosno ključne poruke koje ćemo komunicirati našoj ciljnoj publici.

Za kraj, kako bi mogli pratiti uspješnost svih aktivnosti, potrebno je definirati mjerljive ciljeve i načine na koji će se mjeriti i pratiti uspješnost marketinga.

Koja je svrha marketing strategija?

Postojanje, ali i dosljedna provedba marketing strategija ključna je za uspjeh svakog poslovanja.

Dobra marketing strategija pomaže tvrtkama da identificiraju svoje najbolje kupce, ali i da razumiju potrebe svoje ciljne skupine.

Uz dobru strategiju poznat je smjer u kojem idemo, aktivnosti koje poduzimamo te kako mjerimo uspješnost svih marketing aktivnosti.

Ona nam odgovara na pitanja zašto radimo određene aktivnosti, tko je naša ciljna publika, kakvo je stanje na tržištu, s kojim porukama ćemo se obraćati tom tržištu te što definira uspjeh i kako ćemo ga mjeriti. 

Razlike između marketing strategije i plana?

Marketing plan je detaljni plan kampanja, budžeta i svih ostalih aktivnosti kojima ćete ostvariti ciljeve zacrtane u vašoj strategiji.

Strategija odgovara na pitanje "zašto", dok plan odgovara na pitanje "kako" ćete učiniti određene marketing aktivnosti.

Bez kvalitetne strategije nema dobrog plana i provedbe, a bez plana nema ni ostvarivanja ciljeva zadanih u strategiji.

Koliko košta marketing strategija?

Nekada su marketing strategije bile opsežni dokumenti koji su razmatrali periode i do 10 godina u budućnost. Takve strategije su iziskivale puno vremena i novaca. 

Danas su te strategije bitno jezgrovitije i fokusiraju se na periode do maksimalno 5 godina s time da se svake godine revidiraju i nadopunjavaju.

Samim time, a i s pojavom mnoštva online alata koji pomažu u izradi kvalitetne strategije, smanjili su se i troškovi izrade marketing strategije koju u Baras Marketingu možete dobiti već od 2.900 kn.

Prestanite se kockati s vlastitim poslovanjem

Želim strategiju!