Baras Marketing - Digitalni marketing za pobjednike

Online oglašavanje i internet reklame

Online oglašavanje vam omogućava da dođete do svakog pojedinca unutar vaše ciljane skupine potencijalnih kupaca.

. . .

Digitalni marketing i oglašavanje... toliko puno brojeva, nerazumljivih riječi, statistika koje vam ništa ne govore. Ne znamo ni da li nam to išta koristi.

Sigurno ste promislili nešto slično, bilo da ste se već okušali u online oglašavanju ili tek razmišljate o tome.

Vjerujte nam na riječ, svi smo to prošli. Vi kao vlasnik tvrtke, mali poduzetnik, ili obrtnik ni ne trebate znati sve te definicije i objašnjenja.

Dodatni problem je, što to ne zna ni dobar dio onih koji vam pokušavaju prodati svoje usluge online marketinga, no to je već druga priča...

Mi kao stručnjaci za marketing ne znamo puno o automehanici. Ni ne želimo znati.

Ako nam se pokvari auto, ne želimo da nas automehaničar pita što treba popraviti, to je njegov posao. Mi smo stručnjaci za marketing, ne za motore s unutarnjim izgaranjem. Ne znamo popraviti auto, ali znamo kako doći do ljudi sličnih nama, koji traže automehaničara.

Zato vi kao poduzetnik, obrtnik, vlasnik trebate znati sve o svom proizvodu i poslovanju, a nama, stručnjacima za marketing prepustite promociju svojih proizvoda i usluga.

Online oglašavanje, reklamiranje, promocija, impresija, klik, doseg, konverzija... Prepustite nam brigu o svemu tome. Radimo na partnerskom i iskrenom odnosu, a na vama je samo da pratite jasne omjere uloženog i dobivenog ili kako mi marketingaši volimo reći - ROI (Return On Investment), povrat uloženih sredstava.

Nakon što definiramo strategiju digitalnog marketinga posvetit ćemo se svim ostalim aktivnostima koji su potrebni da bi vi ostvarili pozitivan ROI.

Optimalno, ciljano oglašavanje koje se fokusira na povećanje prodaje

Optimalno, ciljano oglašavanje koje se fokusira na povećanje prodaje

Fokus na rezultat

Naš fokus nije na tehnologijama i alatima. Naš jedini cilj je konstantno povećavati prodaju brenda kojeg oglašavamo.

Optimizacija budžeta

Ne razbacujemo se vašim novcima. U oglašavanje ulažemo točno onoliko koliko je potrebno da bi ostvarili zadane ciljeve.

Vidljiv ROI

Na kraju kampanje jasno ćete vidjeti omjer uloženog i dobivenog. Bez nerazumljivih statistika i brojeva.

Što sve obuhvaća usluga online oglašavanja

Osmišljvanje oglasa

Uspješan oglas počinje istraživanjem i copywritingom. Bez obzira o kojem se formatu oglasa radi ono što nas privlači u njemu je poruka, tekst koji nam komunicira taj oglas.

Dobar oglas će nam jednostavno, efektno i brzo prenijeti prednosti proizvoda kojeg oglašava. Dobar oglas će nam se urezati u pamćenje, loš ćemo zaboraviti nekoliko trenutaka kasnije.

Osmišljavanje oglasa je proces istraživanja proizvoda i potencijalnih kupaca te pronalaženja zajedničkih osobina koje ih mogu emocionalno povezati.

Dizajn oglasa

Nakon što je osmišljen tekst oglasa potrebno je tu poruku staviti u odgovarajuće vizualne formate.

Vizualni izgled oglasa je važan zbog toga što mora odgovarati brendu, poruci koju prenosi, ali i mediju i osobi kojoj je namijenjen.

Online oglašavanje ima veliku prednost u tome što se svaki oglas može brzo testirati i popraviti ako naša publika ne reagira na njega. Zlatno je pravilo pripremiti nekoliko različitih verzija kako bi odmah testirali koji od njih će imati najbolje rezultate.

Postavljanje KPI’s

Svaki iskusni marketing stručnjak moći će vam postaviti jednostavne i mjerljive rezultate koje planira ostvariti oglašavanjem. Nekad se ti rezultati ne mogu odmah procijeniti, ali svakako s vremenom i prikupljanjem podataka o prošlim kampanjama i aktivnostima može se procijeniti i učinak na prodaju.

Ovisno o tipu oglašavanja i mediju kojeg ćete koristiti za plasiranje svojih oglasa, pokazatelji uspješnosti mogu biti različiti, no prvi cilj većine online oglasa bi trebao biti posjet web stranici.

Web stranica je vaš online izlog, a ako imate i web shop onda je to i vaše direktno mjesto prodaje unutar koje možemo točno pratiti ponašanje svakog posjetitelja.

Google oglašavanje

Google oglašavanje se u suštini odnosi na dva tipa oglasa:

  1. Tekstualni oglasi koji se aktiviraju na tražilici u trenutku kada korisnik pretražuje pojam za koji želimo da se naš oglas prikazuje
  2. Slikovni oglas koji se prikazuju na raznim web portalima i stranicama dok korisnici čitaju vijesti i druge sadržaje

Google oglasi su učinkoviti zbog brojnih informacija koje Google zna o svakom svojem korisniku. Te informacije on koristi kako bi nama oglašivačima omogućio preciznije targetiranje, a korisnicima, kako bi prikazao oglase proizvoda za koje su iskazali interes.

Facebook oglašavanje

Facebook oglasi kao i Google imaju veliku učinkovitost zbog velikog broja podataka koje ta društvena mreža zna o nama.

Za razliku od Googla, Facebook ima znatno veći izbor video i slikovnih oglasa te je potrebno imati otvorenu Facebook stranicu kako bi se oglašavanje moglo povezati s njom.

U neka dobra stara vremena, Facebook oglasi su se većinom koristili da bi povećali broj fanova. Danas taj broj znači malo ili ništa, a oglašavanje je potrebno usmjeriti u objave koje svakodnevno postavljate na svojoj Facebook stranici.

Instagram oglašavanje

Zbog svoje povezanosti s Facebookom, oglašavanje na Instagramu ima brojne sličnosti, ali i neke sitne razlike u formatima oglasa.

S obzirom na specifičnost ove društvene mreže koja se fokusira na vizualno, potrebno je veliku pažnju obratiti izgledu oglasa. Općenito je pravilo kako na Instagramu bolje prolaze oglasi koji ne izgledaju kao klasični oglasi već su sličniji standardnim objavama.

Poželjno je imati otvorenu Instagram stranicu, ali moguće je oglašavanje i ako imate samo poslovnu Facebook stranicu.

LinkedIn oglašavanje

LinkedIn kao i Facebook skuplja podatke o svojim korisnicima koje oglašivači mogu koristiti za bolje targetiranje ciljne publike.

Specifičnosti ove poslovno orijentirane društvene mreže, daju i neke specifične prednosti kod targetiranja. Tako možemo targetirati osobe po obrazovanju, industriji u kojoj rade ili po funkciji koju obavljaju unutar tvrtke.

Za oglašavanje na LinkedInu također je potrebno imati otvorenu poslovnu stranicu tvrtke.

Nativno oglašavanje

Najbolji opis nativnog oglasa je oglas koji ne sliči na oglas. I to je jedna od njegovih najvećih prednosti.

Nativni oglas može biti plaćeni članak na nekom portalu ili bilo kakav plaćeni sadržaj koji izgleda kao i ostali (nativni) sadržaji oko njega.

Često, nativni oglas nema direktnu prodajnu poruku već sadrži informacije koje educiraju i informiraju potencijalne kupce tek suptilno spominjući brend koji će omogućiti rješavanje njihovog problema.

U online svijetu, kada korisnici postaju iritirani količinom oglasa, nativno oglašavanje pokazuje još jednu svoju prednost - neprimjetnost.

Video oglašavanje

Jednostavno i kratko, uzalud vam vaši lijepi video materijali ako ne uložite u njihov marketing i stavite ih pred ciljnu publiku.

Video sadržaj koji je prilagođen online i mobile konzumiranju sadržaja, može biti učinkovit alat u promociji vaših proizvoda i usluga. 

Danas se video putem oglasa može plasirati na različite platforme od kojih svakako treba istaknuti društvene mreže i YouTube.

Remarketing

Sjećate se onih situacija kada ste posjetili neku web stranicu i onda su vas neko vrijeme na internetu pratili oglasi te kompanije? To je remarketing.

Prateći ponašanje posjetitelja na svojim web stranicama možete segmentirati one koji su stvarno zainteresirani za ono što nudite. Ako to ne kupe odmah, takve korisnike je moguće remarketing oglasima potaknuti da se vrate i obave kupovinu.

Kada se pravilno koristi, remarketing kao marketing taktika daje odlične rezultate i povećava prodaju čak i kroz dodatnu prodaju povezanih ili sličnih proizvoda (up selling i cross selling).

Upravljanje oglasima i praćenje rezultata

Za razliku od klasičnog oglašavanja, u digitalnom marketingu pravi posao kreće onog trenutka kada se oglašavanje postavi i kampanja krene. Iako neki baš tada uzmu mali odmor.

Online oglasi u realnom vremenu pokazuju opsežne statistike i rezultate koje će vam svaki pravi marketing stručnjak moći pratiti i prevesti u korisne poslovne informacije.

Te informacije koristimo da bi onda opet u realnom vremenu radili promjene koje će poboljšati vaš ROI.

Optimizacija kampanja

Prateći rezultate i radeći promjene koje trebaju poboljšati rezultate oglašavanja zapravo radimo optimizaciju kampanja.

Optimizacija se najbolje opisuje kao niz aktivnosti testiranja i učenja. Svaka kampanja, premda  se radilo o istom proizvodu s istim oglasima, dati će svoje, različite rezultate.

Baš zbog toga potrebno je testirati, mijenjati i fokusirati budžet na ono što trenutačno daje najbolji rezultat.

Što je online (digitalno) oglašavanje?

Digitalno oglašavanje je plaćena distribucija promotivnog sadržaja putem online kanala. Jednostavnije rečeno, to je oglašavanje na internetu.

Često se online oglašavanje definira kao digitalni marketing, međutim postoje važne razlike između ta dva pojma.

Online oglašavanje se fokusira na kupnju reklamnog prostora na online kanalima, dok digitalni marketing gleda puno širu sliku i često je fokusiran na brojne aspekte organske, odnosno besplatne promocije kao što je blog, newsletter, društvene mreže, sadržajni marketing i slično.

Koje su razlike između digitalnog i tradicionalnog oglašavanja?

Tradicionalno oglašavanje uključuje kanale kao što su oglasi u novinama, billboard uz cestu, TV i radio reklame, dok digitalno podrazumijeva korištenje online kanala.

Iako neki na tradicionalno oglašavanje gledaju kao na nešto zastarjelo, to nije uvijek slučaj i digitalno i tradicionalno se mogu sjajno nadopunjavati.

Razlika je u tome što digitalno uz bolje mjerenje i ciljanje, dodaje i dimenziju interaktivnosti gdje konzument oglasa može kliknuti na njega, obaviti direktnu kupovinu, posjetiti web stranicu ili izvršiti neku drugu željenu aktivnost.

Koje vrste digitalnog oglašavanja postoje?

Postoji nekoliko glavnih tipova digitalnih (online) oglasa. To su slikovni oglasi (banneri) na online portalima, video oglasi koji se mogu prikazivati na portalima, društvenim mrežama i platformama za dijeljenje videa kao što je YouTube te nativni oglasi koji izgledaju isto ili slično kao i sadržaj koji ih okružuje pa ih neki zovu i prikrivenim oglasima.

Oglasi na Google tražilici ili na društvenim mrežama te plaćeni PR i sponzorirani članci su najbolji primjer nativnih oglasa koji se ne razlikuju puno od standardnih sadržaja na tim kanalima, ali su zbog svoje popularnosti i efikasnosti postali i posebne vrste digitalnog oglašavanja.

Kako izgleda proces izrade digitalne kampanje?

Uspješna digitalna kampanja ima 5 temeljnih koraka: strategija, određivanje budžeta, produkcija sadržaja, distribucija te mjerenje i optimizacija.

Nakon strategije koja definira što i zašto ćemo raditi, tko je naša ciljna publika,i koje poruke moramo poslati te kako ćemo mjeriti uspjeh definiramo budžet potreban za ispunjavanje zadanih ciljeva i produciramo potrebni sadržaj za sve odabrane online kanale.

U fazi realizacije, na odabranim online kanalima se postavljaju oglasi te se u realnom vremenu prate rezultati i po potrebi vrši optimizaciju u cilju postizanja zacrtanih rezultata.

 

Koliko košta digitalno oglašavanje?

Nažalost, jednostavno pitanje koliko košta oglašavanje na internetu često dovodi do mnogo zbunjujućih odgovora, a najpošteniji odgovor glasi - ovisi.

Ako na početku kampanje postavimo strategiju i ciljeve onda budžet ovisi o tim ciljevima. Što su oni viši to sasvim sigurno treba i veći budžet za njihovo dostizanje.

Digitalni oglasi se mogu pokrenuti već i za nekoliko stotina kuna mjesečno, ali onda treba postaviti realne ciljeve i rezultate koje možemo očekivati za taj budžet.

Što je potrebno imati za pokretanje online oglašavanja?

Za pokretanje digitalnih oglasa nije potrebno puno toga. Najosnovnije je postojanje web stranice ili nekog drugog online mjesta koje će biti odredišna stranica naše kampanje.

Odredišna stranica može biti i Facebook ili Instagram profil, video na YouTubeu pa čak i pdf dokument koji je objavljen online.

Sve ostalo za online kampanju može vam pripremiti vaša full service digitalna agencija.

Ako želite oglašavanje koje će donositi profit

Želim oglašavanje