Nakon što je osmišljen tekst oglasa potrebno je tu poruku staviti u odgovarajuće vizualne formate.
Vizualni izgled oglasa je važan zbog toga što mora odgovarati brendu, poruci koju prenosi, ali i mediju i osobi kojoj je namijenjen.
Online oglašavanje ima veliku prednost u tome što se svaki oglas može brzo testirati i popraviti ako naša publika ne reagira na njega. Zlatno je pravilo pripremiti nekoliko različitih verzija kako bi odmah testirali koji od njih će imati najbolje rezultate.
Prateći rezultate i radeći promjene koje trebaju poboljšati rezultate oglašavanja zapravo radimo optimizaciju kampanja.
Optimizacija se najbolje opisuje kao niz aktivnosti testiranja i učenja. Svaka kampanja, premda se radilo o istom proizvodu s istim oglasima, dati će svoje, različite rezultate.
Baš zbog toga potrebno je testirati, mijenjati i fokusirati budžet na ono što trenutačno daje najbolji rezultat.
Digitalno oglašavanje je plaćena distribucija promotivnog sadržaja putem online kanala. Jednostavnije rečeno, to je oglašavanje na internetu.
Često se online oglašavanje definira kao digitalni marketing, međutim postoje važne razlike između ta dva pojma.
Online oglašavanje se fokusira na kupnju reklamnog prostora na online kanalima, dok digitalni marketing gleda puno širu sliku i često je fokusiran na brojne aspekte organske, odnosno besplatne promocije kao što je blog, newsletter, društvene mreže, sadržajni marketing i slično.
Tradicionalno oglašavanje uključuje kanale kao što su oglasi u novinama, billboard uz cestu, TV i radio reklame, dok digitalno podrazumijeva korištenje online kanala.
Iako neki na tradicionalno oglašavanje gledaju kao na nešto zastarjelo, to nije uvijek slučaj i digitalno i tradicionalno se mogu sjajno nadopunjavati.
Razlika je u tome što digitalno uz bolje mjerenje i ciljanje, dodaje i dimenziju interaktivnosti gdje konzument oglasa može kliknuti na njega, obaviti direktnu kupovinu, posjetiti web stranicu ili izvršiti neku drugu željenu aktivnost.
Postoji nekoliko glavnih tipova digitalnih (online) oglasa. To su slikovni oglasi (banneri) na online portalima, video oglasi koji se mogu prikazivati na portalima, društvenim mrežama i platformama za dijeljenje videa kao što je YouTube te nativni oglasi koji izgledaju isto ili slično kao i sadržaj koji ih okružuje pa ih neki zovu i prikrivenim oglasima.
Oglasi na Google tražilici ili na društvenim mrežama te plaćeni PR i sponzorirani članci su najbolji primjer nativnih oglasa koji se ne razlikuju puno od standardnih sadržaja na tim kanalima, ali su zbog svoje popularnosti i efikasnosti postali i posebne vrste digitalnog oglašavanja.
Uspješna digitalna kampanja ima 5 temeljnih koraka: strategija, određivanje budžeta, produkcija sadržaja, distribucija te mjerenje i optimizacija.
Nakon strategije koja definira što i zašto ćemo raditi, tko je naša ciljna publika,i koje poruke moramo poslati te kako ćemo mjeriti uspjeh definiramo budžet potreban za ispunjavanje zadanih ciljeva i produciramo potrebni sadržaj za sve odabrane online kanale.
U fazi realizacije, na odabranim online kanalima se postavljaju oglasi te se u realnom vremenu prate rezultati i po potrebi vrši optimizaciju u cilju postizanja zacrtanih rezultata.
Nažalost, jednostavno pitanje koliko košta oglašavanje na internetu često dovodi do mnogo zbunjujućih odgovora, a najpošteniji odgovor glasi - ovisi.
Ako na početku kampanje postavimo strategiju i ciljeve onda budžet ovisi o tim ciljevima. Što su oni viši to sasvim sigurno treba i veći budžet za njihovo dostizanje.
Digitalni oglasi se mogu pokrenuti već i za nekoliko stotina kuna mjesečno, ali onda treba postaviti realne ciljeve i rezultate koje možemo očekivati za taj budžet.
Za pokretanje digitalnih oglasa nije potrebno puno toga. Najosnovnije je postojanje web stranice ili nekog drugog online mjesta koje će biti odredišna stranica naše kampanje.
Odredišna stranica može biti i Facebook ili Instagram profil, video na YouTubeu pa čak i pdf dokument koji je objavljen online.
Sve ostalo za online kampanju može vam pripremiti vaša full service digitalna agencija.