Rangiranje u lokalnim pretragama i Google mapama je proces koji traži dosljedno praćenje i implementaciju lokalnog SEO-a te konstantu optimizaciju svih ključnih ranking faktora.
Što je lokalni SEO?
Lokalni SEO odnosno optimizacija za pretrage vezane uz lokacije je proces optimizacije online prisutnosti kako bi se poboljšala vidljivost i rangiranje tog subjekta u lokalnim rezultatima pretrage na tražilicama i mapama.
Cilj lokalnog SEO-a je povećati vidljivost biznisa u lokalnom području, privući više lokalnih klijenata, te poboljšati konkurentske pozicije u lokalnom tržištu.
Ovakva optimizacija je posebno važna za biznise koji pružaju usluge ili prodaju proizvode na lokalnoj razini, kao što su restorani, frizerski saloni, trgovine, medicinske ustanove i druge vrste lokalnih poslovnih subjekata.
Najvažniji faktori rangiranja za lokalni SEO
Iako postoji mnogo ranking faktora za lokalni SEO, neki su važniji od drugih. Prema našem iskustvu najvažniji faktori su postojanje Google Business profila, pozitivne recenzije, on-page lokalni SEO te backlinkovi.
Fokusom na ova 4 lokalna SEO faktora donijeti će najbrže i najbolje rezultate u nadjačavanju konkurencije u lokalnim pretragama.
Google Business Profile
Google Business Profile je besplatna platforma koja predstavlja bazu podataka o tvrtkama i koja vašem biznisu daje mogućnost da se prikazuje u rezultatima vezanim za lokalne pretrage. Više o njemu smo već pisali, a sada donosimo 4 najvažnije stavke na koje treba paziti kod popunjavanja profila.
1. Primarna kategorija
Pri kreiranju Google Business Profila, omogućen je odabir jedne primarne poslovne kategorije i do devet dodatnih (sekundarnih) kategorija. Tako Google bolje razumije poslovanje vašeg biznisa i prikazuje ga za relevantna pretraživanja na kartama i lokalnim pretragama.
Primarna kategorija je najvažniji ranking faktor pa joj treba dati posebnu pozornost kako biste odabrali najbolju moguću među više od 4000 ponuđenih kategorija.
Pri odabiru primarne kategorije treba voditi računa o dvije stvari. Prva je da najbolje opisuje ono što radite, a druga je da je naziv kategorije ujedno i ključna riječ koji potencijalni klijenti najviše traže kada guglaju u potrazi za vašim uslugama.
Npr. računovođe mogu birati između nekoliko kategorija: računovođa, računovodstveni servis, računovodstvena škola, knjigovodstveni servis, certificirani knjigovođa, financijski savjetnik.
Odabir prave kategorije može se napraviti tek nakon istraživanja ključnih riječi i onoga što ljudi najviše traže kada su u potrazi za računovođom.
2. Ključna riječ u nazivu Business profila
Moramo odmah naglasiti da Google ne odobrava ovu praksu. Dapače, izričito se navodi na bi naziv Google Business profila treba biti isti kao i službeni (opće poznati) naziv tvrtke, a uključivanje nepotrebnih informacija kao i ubacivanje ključnih riječi može rezultirati brisanjem profila. A to je ono što svakako želimo izbjeći.
Kako onda staviti ključnu riječ u naziv profila? Odgovor je jednostavan. Na vlastitu odgovornost i pametno. U naziv nećemo nabrojati sve ključne riječi, već samo jednu - onu najvažniju.
Vratimo se primjeru s našim računovođom. Npr. naziv profila može biti Računovodstveni servis Naziv Tvrtke. Nikako ne treba u naziv dodati grad ili još neki duži opis.
3. Lokacija
Sama lokacija biznisa je također vrlo važan ranking faktor i to kroz dva aspekta. Prvi je blizina onoga tko traži u odnosu na adresu vašeg biznisa, a drugi je blizina vašeg biznisa u odnosu na pretragu koju osoba upisuje.
Ako se osoba koja traži računovođu nalazi u zapadnom djelu Zagreba, teško da će joj Google preporučiti nekoga iz Dubrave. Fokusirat će se na bliže pružatelje usluga. Isto tako, ako osoba u pretragu upiše računovodstveni servis Zagreb, teško da će dobiti preporuku nekog biznisa iz Velike Gorice ili Zaprešića.
Lokacija biznisa za lokalni SEO je odlučujući faktor na koji ne možemo puno utjecati, ali ga je važno razumjeti.
Ako vaš biznis pruža usluge na mjestima gdje se nalaze klijenti postoji jedan mali trik kojim možete povećati svoju vidljivost. Npr. vodoinstalater iz Zaprešića kojemu je većina klijenata i potražnje u Zagrebu, može unajmiti ured u nekom od coworking prostora i tako za mali trošak osigurati si lokaciju u centru svoje najveće potražnje. Važno je samo da u radnom vremenu koje je označeno na profilu, netko fizički bude dostupan “u uredu”. Što ne znači da će netko i to provjeravati.
4. Ispravno i kompletno ispunjene informacije
Optimizirani Google Business profil pomaže osigurati da se vaša tvrtka pojavljuje u lokalnim rezultatima pretrage kada potencijalni kupci traže proizvode ili usluge u vašem području. Ključne komponente optimiziranog profila se odnose na:
- Točne i potpune informacije: Naziv tvrtke, adresa, broj telefona, web stranica i druge relevantne pojedinosti.
- Opis profila: Izradite privlačan opis koji poziva na akciju i nemojte se opterećivati ključnim riječima jer one tu nisu ranking faktor.
- Fotografije visoke kvalitete: Objavite fotografije koje prikazuju vaše poslovanje, logotip, eksterijer, interijera, slike proizvoda/usluga te fotografije tima.
- Objave i vijesti: Iskoristite mogućnosti za objave na svom profilu kako biste dijelili vijesti, događaje, promocije i druge relevantne informacije o svom poslovanju.
Recenzije
Potičite kupce da ostavljaju recenzije na vašem profilu. Brzo odgovarajte na recenzije, kako pozitivne tako i negativne, te komunicirajte s kupcima na profesionalan i pristojan način.
Znamo da je nekad teško nagovoriti kupce da ostave recenziju, ali uvijek im možete ponuditi neku nagradu kao što je mali popust pri sljedećoj kupnji.
Važnije je imati barem nekoliko dobrih ocjena kako bi prosječna ocjena bila visoka nego mnoštvo različitih koje variraju od loših do dobrih.
Isto tako, puno više će u rangiranju pomoći recenzije koje osim ocjene ostave i detaljan komentar koji spominje ključne riječi koje ljudi pretražuju.
Kako bi dobre recenzije ostale uvijek na vrhu, pobrinite se da osim teksta imaju i fotografiju. Google voli slike u recenzijama.
On-Page SEO
Fokusiranje na lokalne ključne riječi na vašoj web stranici također je ključan ranking faktor. Lokalne ključne riječi su specifične riječi ili fraze koje uključuju fraze povezane s lokacijom i koje se često koriste korisnicima prilikom pretraživanja proizvoda ili usluga u određenom području.
Ovo su koraci koje morate poduzeti:
1. Istražite relevantne lokalne ključne riječi
Napravite istraživanje ključnih riječi kako biste identificirali lokalne ključne riječi koje su relevantne za vaše poslovanje i njegovu lokaciju. Razmislite o terminima koje potencijalni kupci mogu koristiti prilikom pretraživanja proizvoda ili usluga u vašem području.
Primjerice, ako vodite knjigovodstveni servis u Zagrebu, relevantne lokalne ključne riječi mogu uključivati "knjigovodstveni servis u Zagrebu", "najbolji knjigovođa Zagreb" ili "računovođa u Zagrebu".
2. Koristite lokalne ključne riječi u sadržaju
Strateški uključite lokalne ključne riječi u sadržaj vaše web stranice, uključujući meta oznake (Title i Description tagove), naslove i ALT tagove za slike.
To će pomoći tražilicama da razumiju da je vaša web stranica relevantna za lokalna pretraživanja i poboljšati vidljivost vaše web stranice u lokalnim rezultatima pretraživanja.
3. Kreirajte zasebne landing stranice za svaku lokaciju
Ako vaš biznis posluje na više lokacija, kreirajte zasebnu stranicu za svaku od tih lokacija te ju optimizirajte za lokacijske ključne riječi.
Npr. kreirajte posebne stranice za računovodstveni servis u Zagrebu, Splitu i svim drugim mjestima gdje imate urede ili pružate usluge.
Na stranicu svakako postavite ime grada, svoju adresu, broj telefona te posebne recenzije za svaku poslovnicu.
4. Kreirajte visokokvalitetan lokalizirani sadržaj
Sadržaj može uključivati blog objave, članke ili druge vrste sadržaja koji pružaju vrijedne informacije o vašim proizvodima ili uslugama u kontekstu vašeg lokalnog područja.
Važno je koristiti lokalne ključne riječi na strategijski način te izbjegavati pretrpavanje ključnim riječima na neprirodan način jer može negativno utjecati na ranking.
Umjesto toga, usredotočite se na stvaranje visokokvalitetnog sadržaja koji će pružiti vrijednost vašim potencijalnim klijetima te prirodno uključite lokalne ključne riječi.
Linkovi
Fokusirajte se na pridobivanje linkova s web stranica koje imaju veliki autoritet i dobru reputaciju. Tu opet pričamo o kvaliteti ispred kvantiteta. Fokusirajte se na nekoliko kvalitetnih umjesto na hrpu nevažnih linkova.
Razmislite o lokalnim direktorijima, web stranicama i online platformama koje objavljuju baze tvrtki. Osigurajte svoju prisutnost u tim bazama s točnim informacijama (naziv tvrtke, adresa i broj telefona) te linkom do vaše web stranice.
Kako bi pojačali lokalni SEO, pronađite lokalne portale i blogere te napravite suradnju s njima. Npr. računovođa iz Splita će puno više dobiti od linka koji dolazi sa Slobodne Dalmacije nego s Glasa Istre.