Bez marketinga nema prodaje, bez prodaje nema prihoda, a bez prihoda nema ni biznisa. Zato već od prvog dana treba razmišljati kako ćete započeti s marketingom novog biznisa.
Možda u startu nećete imati velike budžete, možda nećete imati ni resurse i ljude, ali svakako pronađite dovoljno da možete angažirati stručnjake koji će vam od početka pomoći složiti kvalitetan marketing.
Kada pričamo o samom početku, važno je započeti s onim marketinškim aktivnostima koje će donositi najveći povrat uz najmanje troškova. Zato je važno od samog starta poslovanja posložiti 4 obavezna koraka za početak marketinga svakog novog biznisa.
1. Marketing strategija
Svaki poslovni početak morao bi imati temelje u kvalitetnom poslovnom planu koji je izrodio iz istraživanja tržišta te definiranja ciljne publike. Taj plan je onda temelj za izradu marketing strategije odnosno plana kako ćete osvojiti to tržište i postati prvi izbor svojoj ciljnoj publici.
Marketing strategija definirat će:
- Ciljno tržište, tko su vaši kupci, kako kupuju i što im je bitno
- Jedinstvenu prodajnu vrijednost (USP) vašeg branda
- Marketing ciljeve i načine na koje ćete ih mjeriti
- Taktike na koje načine ćete provesti strategiju i ostvariti ciljeve
- Budžete potrebne za ostvarivanje ciljeva
Kvalitetna marketing strategija je jedini pravi početak za svaki poslovni pothvat, bilo da se radi o novom, tek nastalom malom biznisu ili već uhodanoj tvrtki. Marketing strategija ne mora biti opsežan dokument već par stranica na kojima će se na temelju stvarnog istraživanja i realnih saznanja definirati osnove koje se s vremenom nadograđuju.
2. Web stranica
Web stranica je kamen temeljac svakog marketing plana. Ona je sidro koje drži i povezuje sve digitalne marketing aktivnosti i sve što radimo u marketingu mora voditi tome da potencijalnog kupca dovede na našu web stranicu kako bi tamo donio svoju odluku o kupovini.
Vodič na početnike: Trebam web stranicu, kako započeti?
Web stranica je ogledalo svakog biznisa, sadrži sve osnovne podatke o tvrtki, kontakt, informacije o proizvodima i uslugama i brojne druge informacije koje pomažu pretvoriti potencijalnog kupca u zadovoljnog korisnika.
U 21. stoljeću imamo barem 5 razloga zašto nije moguće kvalitetno poslovati bez vlastite web stranice.
Danas su dostupne nove metode koje smanjuju početnu cijenu ulaganja i ubrzavaju sami proces izrade web stranica. Saznajte više o Website as a Service (web stranica kao pretplata).
3. Osnovni marketing kanali
Kao što smo rekli na početku, važno se fokusirati na one marketinške kanale i aktivnosti koji će donositi najveći ROI odnosno imati brz i visok povrat uložene investicije.
Najučinkovitiji marketing kanali: Detaljni vodič za početnike
Postoje određene aktivnosti poput lokalnog SEO-a koje će vam pomoći besplatno izgraditi doseg do ciljne publike, ali svakako je potrebno uključiti i neke plaćene kanale kao što su oglašavanje na Google tražilici ili content marketing. Te aktivnosti mogu dovesti već broj ljudi na vašu web stranicu i samim time povećati šanse za prodajom vaših proizvoda i usluga.
U osnovne marketing kanale danas svakako ulaze i društvene mreže. Za početak treba definirati koje su vam društvene mreže potrebne i barem otvoriti poslovne profile te kvalitetno i točno popuniti sve važne informacije o biznisu.
4. Praćenje rezultata
Kako bi znali krećemo li se u dobrom smjeru važno je pratiti rezultate svih početnih marketing aktivnosti. No nije važno samo mjeriti. Potrebno je iz dobivenih rezultata izvući neke zaključke te iz tih zaključaka napraviti potrebne preinake i optimizacije. I tako u krug. Mjeri, optimiziraj, ponovi.
Analitika i mjerenje u digitalnom marketingu je izuzetno precizno i odvija se u stvarnom vremenu tako da se zaključci mogu donositi brže i bez velikog ulaganja koja zahtjeva tradicionalni marketing. No, svakako je potrebno dati vremena svim aktivnostima da zažive među ciljnom publikom te onda donositi kvalitetne zaključke.
Ako krećete u novi biznis i želite doći do bržih i boljih rezultata, apliciranje ova 4 koraka od samih početaka i razvoja poslovnog plana. Marketing je nažalost često zapostavljen i smatra se troškom koji će opterećivati poslovanje, umjesto kao alatom za povećanje prihoda. Zato planirajte na vrijeme i strateški i uživajte u rezultatima.