Rad na digitalnom marketingu koji je dobro planiran i proveden te koji cijelim putem mjeri i optimizira svoj učinak kreirat će rast svakog poslovanja.
Ako ste mali poduzetnik ili tek na početku svog poslovnog puta ovih 7 koraka mogu vam pomoći da uspješno pokrenete svoj posao i da potencijalni kupci brzo saznaju za vas.
Kako započeti s marketingom novog biznisa?
1. Definirajte idealnog klijenata
Svaki pa i najmanji biznis bi morao imati svoju marketing strategiju. Za početak, to ne mora biti opsežan dokument koji će obuhvatiti sve elemente marketing strategije.
Poželjno je analizirati tržište i konkurenciju, napraviti vlastiti SWOT analizu i definirati ciljeve, ali za početak barem definirajte svog idealnog kupca:
- Izradite profil postojećih klijenata koristeći demografske i ostale dostupne podatke
- Razmišljajte o ciljnim skupinama koje bi mogle biti zainteresirane za vaše proizvode i usluge
- Izradite detaljan opis vašeg idealnog klijenta koristeći informacije iz prethodnih koraka uz dodavanje interesa i ponašanja koji ih kvalificiraju da budu vaš klijent
Na kraju, svaki put kada planirate novu marketing aktivnost, imajte na umu vašeg idealnog klijenta i zamislite njegovu reakciju.
2. Analizirajte svoju trenutnu online prisutnost
Postavite si pitanje mogu li vas kupci lako pronaći online? I kada vas pronađu koje informacije su im dostupne, jesu li one točne i odgovaraju li na pitanje i potrebe vaših potencijalnih klijenata?
Krenite od naziva vašeg biznisa. Analizirajte što je sve vidljivo. Vaša web stranica i Google Business Profile moraju dominirati rezultatima pretrage. Ako nije tako, imate veliki problem kojim ćemo se pozabaviti u nastavku.
Ostale informacije koje moraju odmah biti vidljive su adresa, kontakt podaci, radno vrijeme, cjenik, poveznice na društvene mreže: Osim što moraju biti vidljive moraju biti i točne.
Na kraju tu su recenzije. Vodite brigu o njima, odgovarajte na dobre i loše recenzije. Zahvalite se na dobrima, ispričajte se zbog lošeg iskustva i ponudite nešto za uzvrat.
3. Fokusirajte se na vlastitu web stranicu
Ako u drugom koraku vaša web stranica nije bila prvi rezultat u pretrazi, vrijeme je da se hitno pozabavite SEO optimizacijom vaše web stranice. Čak i ako je prvi rezultat, SEO bi trebao biti jedan od vaših primarnih zadataka kako bi dugoročno osiguravali rast prodaje bez dodatnih troškova oglašavanja.
Web stranica mora biti vaš najbolji prodavač koji radi 365 dana u godini bez prestanka. Opskrbite je najtočnijim informacijama i redovito je ažurirajte. Optimizirajte je kako bi bolje prodavala te redovito analizirajte rezultate i ponašanje potencijalnih kupaca na njoj.
Danas su dostupne nove metode koje smanjuju početnu cijenu ulaganja i ubrzavaju sami proces izrade web stranica. Saznajte više o Website as a Service (web stranica kao pretplata).
Profili na društvenim mrežama ne mogu zamijeniti vašu web stranicu. Facebook i Instagram su mjesta gdje se primarno idemo opustiti, a ne kupovati. Zato zaboravite direktnu prodaju na društvenim mrežama i radite na stvaranju svijesti o vašem biznisu i stvaranju želje odnosno potražnje.
4. Google Business Profil
Google Business Profil je drugi dominantni element vaše online prisutnosti. Pogotovo ako se radi o malom biznisu koji prodaje svoje usluge na uskom geografskom području.
Otvaranjem Google Business Profila povećavate šansu da vas pronađu potencijalni kupci na barem 3 načina:
- Knowledge Panel kartica koja se prikazuje s desne strane ima sve relevantne informacije o tvrtki kao što su adresa, radno vrijeme, kontakt podaci, web stranica lokacija na karti i svi drugi podaci koji su uneseni u naš Google Business profil
- Kada korisnik gugla nešto vezano za lokacije prikazuje mu se Google Local Pack koji sadrži Google mapu s 3 istaknuta biznisa
- Ako korisnik u Google mapama traži određenu tvrtku po nazivu ili djelatnosti prikazat će mu se one koje imaju otvoren Google Business Profil
Osim toga, profil na Googlu ima još niz korisnih značajki koje se svakodnevno nadograđuju, a najvažnije su recenzije o kojima smo već pričali. Zato otvorite ili ažurirajte svoj Google Business Profil već danas!
Kako povećati vidljivost lokalnog biznisa?
5. Kreirajte sadržaj koji će interesirati vaše idealne klijente
Kreiranje sadržaja može biti iscrpljujuće i troši puno vremena. Međutim sadržaj koji je zanimljiv, educira i pomaže vašim potencijalnim kupcima pomaže vama da budete korak bliže prodaji.
Zato pišite redovito i pišite korisno. I nemojte samo pisati, snimajte kratke video sadržaje. Nisu potrebni profesionalno editirani video materijali. Dovoljna je i kamera na vašem smartphoneu. Samo pokažite vaše svakodnevno poslovanje i obavezno stavite titlove. Nitko na društvenim mrežama ne sluša zvuk na videu.
Uključite se u Facebook grupe. Pronađite grupe koje okupljaju vašu ciljnu publiku i grupe u kojima se razgovara o proizvodima i uslugama koje vi nudite. Ako tako grupe ne postoje, još bolje, izgradite je sami. Nemojte odmah krenuti prodavati, prvo pomažite zajednici i gradite povjerenje pa će prodaja doći sama od sebe.
6. Izgradite vlastitu newsletter bazu
Vaša vlastita baza klijenata je i bit će vaša najvažnija imovina. Gradite je i razvijajte jer direktna i personalizirana komunikacija s ljudima koji vam vjeruju donosi najveći profit.
Ljudi koji vam daju svoju email adresu vam vjeruju. Ne iskorištavajte to olako.
Da biste od nekog dobili email morate zauzvrat dati jednako vrijedan benefit. To može biti vaše specijalističko znanje koje inače nije dostupno. Može biti u obliku tjednog newslettera, e-brošure. Možete kreirati loyalty program ili dati popust na prvu kupnju.
7. Angažirajte stručnjaka za digitalni marketing
Ako nemate budžet za zapošljavanje stručnjaka za digitalni marketing, možete angažirati vanjskog partnera. Marketing agenciju ili freelancera koji je za vas osmišljavati i provoditi aktivnosti digitalnog marketinga.
Naglasak je na stručnu osobu. Digitalni marketing ne može raditi susjedin mali koji se razumije u kompjutere. Marketing je izuzetno zahtjevan spoj različitih aktivnosti i faktora. Ne može ga obavljati netko tko poznajte samo modernu tehnologiju.