Baras Marketing - Digitalni marketing za pobjednike

Istraživanje ključnih riječi, 5+ najboljih besplatnih alata

05/10/2021
Denis Sinovčić

Ključne riječi su posvuda. Možda je u tome i problem jer ponekad se od šume ne vidi drvo.

Nema web sadržaja bez ključnih riječi – osim ako web stranicu ne gradite samo od slika i videa, što, iskreno, ne bi preporučili. 

Dakle, ako se pokušavate napisati samo jedan naslov na web stranicu, morat ćete razmišljati o ključnim riječima.

Što su ključne riječi i istraživanje ključnih riječi?

Ključne riječi su teme koje definiraju o čemu se radi u vašem sadržaju. Iz perspektive SEO-a, to su riječi, fraze i pojmovi koje korisnici upisuju u tražilice.

Istraživanje ključnih riječi je proces otkrivanja tih riječi, fraza i pojmova koje vaša ciljana publika upisuje u tražilice kada se informira, istražuje ili kupuje proizvode i usluge koje vaša tvrtka stavlja na tržište.

Besplatni alati za istraživanje ključnih riječi

Postoje deseci besplatnih i plaćenih alata za pretraživanje ključnih riječi. Svaki ima neku svoju specijalost i svaki ima neke svoje nedostatke.

Jedan od glavnih nedostataka je to da ni jedan od njih nema u potpunosti točne podatke jer nemaju svoje baze pretraga već se oslanjaju na dobri stari Google koji je zaslužan za 92% svih pretraga u 2021. godini.

Pa kad već svi alati pitaju Google, zašto ne bi radili s alatima koje je on i razvio i ponudio tržištu - besplatno. Pogledajte našu listu 5 najboljih besplatnih alata za istraživanje ključnih riječi u kojima dominiraju Googleovi proizvodi + bonus od nekoliko alata koji će vam pomoći onda kada svoje istraživanje dovedete do razine da više nemate što istraživati. 

1. Google tražilica

Možda će ovo nekome zvučati suludo, a nekome možda prejednostavno, ali da, najbolji alat za istraživanje što ljudi guglaju je sam Google.

Upišite bilo koji pojam u tražilicu i vidjet ćete web stranice koje imaju sadržaj koji najbolje rangira za taj pojam. Istražujte kako i o čemu pišu, pratite pojmove koje ubacuju u tekst, to su ključne riječi koje i vi morate koristiti u svom tekstu. Guglajte i te dodatne pojmove pa ćete dobiti novi set rezultata i nove sadržaje od kojih možete naučiti što korisnike zanima.

BONUS SAVJET: Pogledajte poseban dio na Google tražilici koji se zove Povezana pretraživanja (People also ask). Google vam tu doslovno sam odgovara što ljudi još traže kada traže određeni pojam. 

Također, dok upisujete pojam u tražilici, Google vam kroz svoj autocomplete sustav sam dovršava i nudi različite pojmove koje traže drugi korisnici. Iskoristite to! 

Google tražilica te povezana pretraživanja i autocomplete

2. Google Search Console

Drugi alat iz rubrike vjerovali ili ne zove se vlastita web stranica i Google Search Console. Vaša web stranica je nevjerojatan izvor raznih podataka, sve što treba je dobro postaviti analitičke alate poput Google Search Console. Ovaj alat vam pokazuje kako Google gleda vašu web stranicu, kako optimizirati njezinu prisutnost na Google tražilici te što vaši posjetitelji guglaju kada dolaze do nje.

Google Search Console otkrit će vam koje ključne riječi su dobro optimizirane na vašem webu, a za koje možda postoji dosta pretraga, ali vaš web nije dovoljno dobar i ne rangira visoko. I jednostavno eto ideja za nove ključne riječi o kojima treba pisati.

3. Google Keyword Planner

Google Keyword Planner dio je Google Ads platforme i koristi za istraživanje ključnih riječi

Keyword Planner dio je Google Ads platforme za kreiranje oglasa. Iako se većinom koristi za istraživanje ključnih riječi u plaćenim Google Search oglasima može se isto tako koristiti i za besplatne organske pretrage.

Ovaj alat će vam jednostavno predložiti stotine novih pojmova na temelju vaših ključnih riječi, web stranice ili kategorije proizvoda o kojem želite pisati i sve to na temelju stvarnih brojeva pretraga koji se svakodnevno odvijaju na Google tražilici.

4. Google Trends

Google Trends pruža informacije o  sezonalnosti odnosno pratiti trendove pretraživanja tijekom godine

Google Trends nije klasični alat za istraživanje novih ključnih riječi, ali može poslužiti i tome. Za razliku od ostalih alata on ne pruža sugestije sličnih ključnih riječi i broj pretraga, ali možete vidjeti sezonalnost odnosno trendove tijekom godine.

Ubacite bilo koji pojam u tražilicu i za čas ćete imati trend pretraga kroz godinu za bilo koju zemlju u svijetu ili globalno.

5. Ubersuggest

Da na listi ne budu samo alati koje je razvio Google (znate li vi nekog boljeg koga pitati što ljudi pretražuju) naš zadnji prijedlog je Ubersuggest. Koristeći besplatnu verziju možete analizirati jednu web stranicu i 3 ključne riječi dnevno.

Za svaku ključnu riječ dobit ćete broj pretraga, slične ključne riječi i ideje te još dodatan niz podataka o webu i SEO optimizaciji.

6. Bonus alati

Postoji još niz alata za istraživanje ključnih riječi, ali naš prvi savjet je uvijek - ne komplicirajte. Ovih 5 više je nego dovoljno da zavladate tražilicama i pišete sadržaj koji će osvojiti vaše potencijalne kupce.

Ako u nekom trenu ovih 5 alata ne budu dovoljni i ponestane vam ideja za nove sadržaje, poigrajte se s nekom od ovih:

  • Soovle - brzo saznajte povezane ključne riječi na temelju baza podataka Wikipedia, YouTube, Bing, Yahoo, Amazon.com i drugi
  • Answer the public - utipkajte pojam i brzo ćete dobiti mnoštvo povezanih ključnih riječi posloženih u vizualno pregledne infografike
  • Also Asked - još jedan alat koji će vam dati vizualno pregledne rezultate svrstane po različitim grupama odgovora
  • Moz Keyword Explorer - fantastičan alat s mnoštvom statistika i prijedloga ključnih riječi. Jedino što u besplatnoj verziji nudi samo 10 pretraga mjesečno.
  • Keyword Magic Tool - SemRush alat za istraživanje ključnih riječi za koji se potrebno registrirati
  • Free Keyword Generator - Ahrefs alat za istraživanje ključnih riječi

Zašto je važno istraživanje ključnih riječi

Istraživanje ključnih riječi bi trebala biti početna točka iz koje ćete raditi nacrt svih svojih aktivnosti digitalnog marketinga. Zašto?

Zato što istraživanje ključnih riječi daje odgovor na pitanje što ljudi pretražuju kada traže rješenje za svoj problem, što traže kada se informiraju o određenim uslugama i proizvodima i što traže kada se odluče kupiti.

Zamislite web stranicu na kojoj je sav tekst napisan tako da nemamo pojma što ljudi pretražuju kada traže ono što ta stranica nudi. Mislite da će taj web visoko rangirati na tražilici? Mislite da će ljudi dolaziti do tog weba? Neće! Ili bar neće u onoj mjeri u kojoj bi dolazili da je napravljeno istraživanje ključnih riječi i web optimiziran za tražilice.

Zamislite opis proizvoda u kojem se redaju dosadne specifikacije koje nitko ne traži i nikog ne zanimaju. Zamislite stranicu neke kompanije koja piše o sebi, svojim misijama i vizijama. Mislite da to netko traži?

PROČITAJ JOŠ ČLANAKA NA TEMU: 
Ako se slažete s nama, idemo pisati sadržaj koji vaša ciljna publika želi čitati
Javite nam se