Te podatke, marketing stručnjaci mogu koristiti da oslikaju općeniti profil korisnika, i kako bi napredno segmentirali potrošače za i s ciljem kvalitetnijeg oglašavanja na društvenim mrežama.
Mi smo za vas, na početku 2023. godine, ocrtali kako to izgledaju Hrvati na Facebooku i Instagramu. Čitajte i saznajte tko su oni, što vole i rade.
Hrvati na Facebooku
Već godinama se govori o padu popularnosti Facebooka. To se iz dostupnih statistika ne čini istinitim. U 2023. godinu na društvenoj mreži Facebook ulazi 1.900.000 Hrvata, što čini 51 posto ukupne populacije.
Osim što je točno svaki drugi Hrvat na Facebooku, ravnopravna je i rodna zastupljenost jer točno pola ukupnih profila čine žene, a pola muškarci.
Pola populacije je starije od 50 godina
Ono što je činjenica je da su Facebook korisnici u prosjeku sve stariji i stariji. Tako danas 47 posto svih Hrvata na Facebooku ima 50 i više godina. Iz marketinškog aspekta to ne mora biti loša vijest jer gledajući kupovnu moć to mogu potencijalno biti najveći potrošači sa stabilnim primanjima i čija djeca se već polako osamostaljuju i ne predstavljaju financijski teret.
Tek svaki četvrti Zagrepčanin nije na Facebooku
Gledajući broj korisnika po gradovima, prednjači Zagreb s preko pola milijuna korisnika što nam govori da tek svaki četvrti stanovnik metropole nije na Facebooku, dok po tome najlošije stoji Split gdje je tek svaki drugi stanovnik na ovoj društvenoj mreži.
Hrvati na Instagramu
Instagram prije nekoliko godina brzo stjecao popularnost i došao do milijun korisnika u Lijepoj našoj. Taj rast je zadnjih godina usporio i trenutačno na Instagramu ima 1,4 milijuna Hrvata.
U usporedbi s Facebookom, tu je nešto više žena koje čine 47 posto populacije.
Mladi su na Instagramu
52 posto populacije je mlađe od 29 godina pa je vidljivo gdje svoje online vrijeme provode mladi kojih na Facebooku ima samo 28 posto.
U marketinške svrhe ne treba smetnuti s uma ni generaciju od 30 do 49 godina koja čini 28 posto Instagram populacije.
Kao i Facebook, Instagram također najviše vole Zagrepčani pa tek jedan od troje nema ovu društvenu mrežu. Ostali veliki gradovi dosta zaostaju, a najslabija je Rijeka gdje tek 37 posto stanovništva ima Instagram profil.
Što volimo na društvenim mrežama
Osim demografskih podataka, oglašivačima je dostupno i niz drugih pokazatelja o interesima i ponašanju korisnika na društvenim mrežama.
Tako na Facebooku najviše Hrvata (1.500.000) pokazuje interes za online shopping što podupire marketinške teze kako je Facebook i dalje odličan kanal za marketing i prodaju, a posebno je učinkovit kod manjih impulzivnih kupnji.
Ostali najpopularniji interesi su kuhanje sa 1,1 milijunom zainteresiranih, putovanja s preko 900.000 fanova te gaming i nakit koji prate preko 850.000 korisnika.
Na Instagramu su uz online shopping (730.000 korisnika), najpopularnije teme vrtlarstvo (910.000 korisnika), električna vozila (675.000 korisnika) i neuništiva rock glazba s preko 630.000 fanova.
Psi pobjeđuju mačke, a političari mogu ugasiti Instagram
I na Facebooku i Instagramu, dvostruko je više ljubitelja pasa nego mačaka, ali zanimljivo je vidjeti i preko 220.000 ljubitelja reptila na Facebooku i 130.000 na Instagramu.
Zanimljivo je vidjeti da se za politiku zanima tek 442.000 Hrvata na Facebooku i samo 208.000 na Instagramu. To nam govore i brojke o popularnosti i aktivnosti naših najvažnijih političara na Instagramu. Predsjednik RH Zoran Milanović ima tek 35.000 fanova na Instagramu, a zadnja objava je bila prije skoro godinu dana, premijer Plenković ima tek 20.000 fanova, a predsjednik Sabora Goran Jandroković tek 3.600 fanova.
Sport je još jedna tema koja je mnogo jača na Facebooku nego na Instagramu pa nogomet kao najpopularniji sport u Hrvata prati samo 400.000 korisnika. Od sporta na Instagramu su im puno draži nakit (500.000), putovanja (500.000), beauty saloni (475.000), fotografija (450.000), moda (427.000), veganstvo (400.000) i organska hrana (366.000).
Putovanja vole svi, ali…
Putovanja su popularna na Facebooku (922.000) i na Instagramu (500.000), ali čini se samo u maštanju i planiranju jer prema podacima o ponašanju manje od polovice tih ljudi (410.000) Facebook korisnika i 230.000 Instagram korisnika često putuje u inozemstvo. Ako gledamo podatke samo na tjednoj bazi tek 120.000 Hrvata na Facebooku i 60.000 na Instagramu je negdje putovalo u posljednjih sedam dana.
Zanimljivosti za kraj
Statistike nam jako dobro opisuju generalni profil ljudi na svakoj pojedinoj društvenoj mreži što pomaže u kreiranju marketing strategija.
Tako na Facebooku vidimo veću popularnost u temama za mase kao što su nogomet, reality TV emisije i kuhanje dok se korisnici na Instagramu čine obrazovanijima i više zainteresirani za teme poput kazališta, fine dining restorana, ekologije i drugih zelenih tema.