Google Business Profile: besplatno povećajte vidljivost vašeg malog lokalnog biznisa

Lokalni biznisi, obrtnici i poduzetnici ponajviše ovise o tome koliko ih je lako pronaći u trenutku kada vam u vašoj blizini brzo zatreba njihov proizvod ili usluga.

Bilo da se radi o krojaču, vodoinstalateru, električaru ili obližnjem restoranu u kojem ćete pojesti ručak, važno je znati da je 46% svih Google pretraga povezano s traženjem lokalnih informacija i pojmova. Kako bi povećali svoju vidljivost u tim lokalnim pretragama potrebno je posebno raditi na lokalnom SEO-u.

Što je lokalni SEO

Lokalni SEO podrazumijeva strategiju kojom ćemo poboljšati pojavljivanje vašeg lokalnog biznisa u Google pretragama. Kada pričamo o lokalnom biznisu mislimo na bilo koju tvrtku, obrt ili poduzetnika čije poslovanje je vezano uz fizičku adresu ili neko geografsko područje ne kojem nudi svoje proizvode ili usluge.

Rezultati u Google tražilici koji su povezani s lokacijom, temelje se na 3 čimbenika:

  1. Relevantnost: koliko dobro lokalna tvrtka na svojim web stranicama i Google Business stranicama odgovara onome što netko traži. 
  2. Udaljenost: koliko je svaka potencijalna kompanija udaljena od trenutne lokacije korisnika koji radi pretragu.
  3. Važnost: koliko je biznis renomiran i ima dobre recenzije korisnika. 

Evaluacijom i kombiniranjem ova 3 čimbenika pri svakoj pretrazi, Google odlučuje koje su tvrtke najbolji odgovor na upit koji je postavio korisnik. S toga, ako vaš biznis i nije najbliži po lokaciji, a ima dobre recenzije, dokazani renome i sve relevantne informacije objavljene online onda će nadmašiti i one konkurente koji su lokacijom najbolji rezultat pretrage.

Kao krucijalni dio dobro odrađenog lokalnog SEO-a nameće se upis lokalne tvrtke na Google Business profil koji će Google pomoći kod određivanja snage sva 3 navedena čimbenika.

Kako bolje rangirati u lokalnim pretragama i Google mapama

Što je Google Business Profile (Google My Business)

Google Business Profile (koji je prije bio poznat kao Google My Business, Google Local i Google Places) je platforma koja predstavlja bazu podataka o tvrtkama i koja vašem biznisu daje mogućnost da se prikazuje u rezultatima vezanim za lokalne pretrage.

Sami upis tvrtke nije zahtjevan, ali je potrebno poznavanje dobrih praksi kako bi cjelokupni profil bio dobro optimiziran za lokalni SEO.

Zašto je Google Business Profile važan?

Njegova važnost je u tome što vam Google u trenutku kada upišete svoju tvrtku automatski omogućava bolju vidljivost na tražilici i drugim platformama. Kojim? Idemo vidjeti jednu po jednu.

Google Knowledge Panel

Knowledge Panel je kartica koja se prikazuje s desne strane (desktop) ili na vrhu (pametni uređaji) rezultata pretrage, najčešće kada guglamo naziv određenog biznisa.

Ova kartica prikazuje sve relevantne informacije o tvrtki kao što su adresa, radno vrijeme, kontakt podaci, web stranica, lokacija na karti i svi drugi podaci koji su uneseni u naš Google Business profil.

Google Knowledge Panel prikazuje sve relevantne informacije o tvrtki kao što su adresa, radno vrijeme, kontakt podaci, web stranica, lokacija na karti i svi drugi podaci koji su uneseni u naš Google My Business profil.

Google Local Pack

Ako korisnik u tražilicu upiše upit koji ima lokalni karakter među rezultatima pretrage će mu se pojaviti i Google Local Pack koji sadrži Google mapu s 3 istaknuta biznisa koja Google (prema ranije navedenim čimbenicima) smatra najrelevantnijim rezultatima.

Google Local Pack sadrži Google mapu s 3 istaknuta biznisa koja Google smatra najrelevantnijim rezultatima.

Google Maps

Ako korisnik u Google mapama traži određenu tvrtku po nazivu ili djelatnosti dobiti će rezultate koje Google (prema ranije navedenim čimbenicima) smatra najrelevantnijim za taj rezultat pretrage.

Ostali benefiti korištenja Google Business Profila

Osim povećanja vidljivosti u rezultatima pretraga, Google Business profil svakoj tvrtki omogućava:

  • Prikupljanje i prikaz korisničkih recenzija koje mogu sadržavati ocjenu zvjezdicama (od 1 do 5) i detaljan opis
  • Prikaz fotografija vezanih uz lokaciju, proizvode i(li) usluge
  • Direktnu komunikaciju s korisnicima putem odgovaranja na recenzije, pisanje objava i poruka
  • Isticanje proizvoda i usluga uz fotografiju, kratki opis i cijenu
  • Prikupljanje važnih statističkih podataka o broju pregleda poslovnog profila i ostvarenih kontakata putem njega

Važnost pravilne optimizacije Google Business Profila

Google Business profil je izuzetno važan, jednostavan i besplatan alat za promociju svih lokalnih tvrtki. Međutim važno je pravilno ispuniti sva zadana polja i informacije kako bi Google mogao dobro razumjeti čime se sve bavite i kako možete pomoći korisnicima.

Najbolje optimizirani GMB profili imaju veću šansu za prikaz među 3 glavna rezultata unutar Google Local Packa i tu leži prilika u dodatnoj promociji. Dobar profil s kvalitetnim slikama i opisom onoga čime se bavi, uz dodatak nekoliko dobrih recenzija može napraviti veliku razliku.

Ako trebate pomoć u kreiranju ili optimizaciji vašeg Google Business profila
Javite nam se
Najnovije teme
crossmenu