Digitalni marketing za B2B tvrtke ne razlikuje se u potpunosti od standardnih digital marketing strategija i taktika. I kada tvrtka kupuje od druge tvrtke opet iza svega toga stoje ljudi odnosno čovjek koji kupuje i čovjek koji prodaje.
Što je B2B marketing?
Kao što samo ime sugerira, business-to-business marketing odnosi se na marketing proizvoda ili usluga drugim tvrtkama.
Najveća razlika između B2B i B2C marketinga je u sadržaju koji je obično informativniji i jednostavniji kada se radi o promociji drugim tvrtkama. To je zato što se poslovne odluke o kupnji, u usporedbi s odlukama potrošača, više temelje na krajnjem učinku na prihode odnosno ROI.
B2B digitalni marketing je potrebno samo fino prilagoditi određenim specifičnostima koje proizlaze iz samog proizvoda ili usluge koju oglašavamo. Najčešće se tu radi o dužem procesu odlučivanja o kupnji jer se radi o kompleksnijim proizvodima i većem broju ljudi koji odlučuju o kupnji.

B2B digital marketing aktivnosti
Takvi duži procesi i kompleksniji proizvodi izvrsna su prilika za digitalni marketing kroz sadržaj, edukaciju i njegovanje odnosa s potencijalnim poslovnim partnerima pa čak i nakon sklopljenog ugovora o kupoprodaji.
1. Web stranica
Web stranica za B2B tvrtke više nije nikakva novost, to je jednostavno kanal koji morate dodati u svoj marketing miks. Današnji webovi više nisu one klasične brošure o kompaniji koje se jednom postave i onda zaboravite na njih.
Vodič na početnike: Trebam web stranicu, kako započeti?
Moderna B2B web stranica mora sadržavati sve relevantne informacije o kompaniji i proizvodu i uslugama koje nudi. Potencijalnom kupcu mora jednostavno objasniti benefite korištenja tih proizvoda što se najbolje pokazuje kroz recenzije i ocjene postojećih korisnika te ono najvažnije - mora imati jednostavan i jasan poziv na akciju.
2. Sadržajni marketing
Kada pričamo o B2B web stranici koja više nije statična brošura onda prvenstveno mislimo na sadržajni marketing. Kompleksni proizvodi i usluge traže mnogo informacija koji će pomoći potencijalnim kupcima u odluci.
Takve informacije mogu se uobličiti u pisane članke, video sadržaje ili detaljne infografike koje mogu slikama i tekstom pojasniti neki složeni proces. Sadržaj pomaže web stranici da je potencijalni kupci lakše pronađu. Nakon toga sadržaj će pomoći potencijalnom kupcu u odluci, a naknadno sadržaj može pomoći u edukaciji kupca pa tako i u povećanju njegova zadovoljstva nakon kupovine i korištenja proizvoda ili usluge.
3. SEO
Sama web stranica i sadržaj neće biti otkriveni, a samim time i neće biti od pomoći ako se ne potrudimo oko optimizacije za tražilice. SEO (Search Engine Optimisation) je kratica za niz aktivnosti kojima našu web stranicu i njene sadržaje optimiziramo u svrhu lakšeg pronalaska na tražilicama i povećanju besplatne (organske) vidljivosti web stranice.
SEO optimizacija će nam pomoći da web stranica bude tehnički kvalitetna i brzog učitavanja, a svi sadržaji budu prilagođeni onome što ciljna publika pretražuje na tražilicama. Tako, ćemo osigurati da web uvijek bude visoko rangiran i osigurava si maksimalnu organsku promociju koja će dugoročno osiguravati priljev novih kupaca i prihoda.
4. Google Search oglašavanje
Tako gdje stane SEO tu nastavlja PPC odnosno oglašavanje na Google tražilici. Zamislite da možete kada bilo koja osoba gugla određenu riječ ili pojam, na vrhu liste rezultata postaviti svoj oglas koji kaže točno ono što vi želite? Upravo to je Google Search oglašavanje.
Za ključne riječi koje smatramo od najveće važnosti za povećanje prodaje potrebno je postaviti oglase koji će potencijalne kupce voditi upravo do vaše web stranice. Oglašavanje na Google tražilici omogućava nam da targetiramo samo one visoko zainteresirane osobe dok plaćamo samo ako ta osoba klikne baš na naš oglas.
5. Newsletter
Već smo naveli kako B2B marketing odlikuju kompleksni proizvodi i njegovanje odnosa s potencijalnim i postojećim kupcima. Newsletter je alat koji je kao stvoren za te dvije stvari. Kompleksni proizvodi nužno trebaju duži period informiranja i odluke, a newsletterom možemo pružati konstantnu edukaciju svim potencijalnim i zainteresiranim kupcima. Tako njegujemo odnose i stvaramo povjerenje koje se može nastaviti čak i nakon obavljene kupovine.
Ovih 5 aktivnosti digitalnog marketinga čine must-have svake uspješne B2B tvrtke. Međutim, ne mora sve stati na tome. Ono u čemu se sve uspješne tvrtke razlikuju od onih neuspješnih je strategija.
Strategija će vam dati odgovore na pitanja tko su vaši potencijalni kupci, kako se ponašaju i koje digitalne platforme koriste. Kada imamo te odgovore lako se kreiraju taktike kojima ćemo im pristupiti na svakom od tih platformi i osmisliti integriranu B2B digital marketing strategiju koja će isporučivati rezultate.