Mi ćemo nabrojati samo 8 faktora, koji po našem iskustvu, donose najviše rezultata kada se radi o SEO optimizaciji i rangiranju na Google tražilici.
Što je uopće Google ranking?
Google za rangiranje web stranica koristi alate (botove) koji pregledavaju i analiziraju sadržaj svake stranice. Nakon skeniranja i indeksiranja stranica Google stranicu ocjenjuje prema kvaliteti i relevantnosti za svaki pojam koji krajnji korisnici upisuju u Google tražilicu.
Što je sadržaj stranice relevantniji, a autoritet web stranice na kojoj se se nalazi taj sadržaj veći to je veća šansa da će Google tu stranicu prikazati odnosno rangirati više u svojim rezultatima pretraga.
Najvažniji ranking faktori
Kao što smo već naveli, postoji stotine faktora koji u većoj ili manjoj mjeri utječu na ranking web stranice. Ali, optimizirajući samo ovih 8 ranking faktora vidjet ćete poboljšanje rezultata već kroz nekoliko mjeseci.
1. Visoko kvalitetni sadržaj koji će koristiti posjetiteljima
Od svih 200+ ranking faktora o kojima se priča, sadržaj je prvi i najvažniji. Oko toga se svi slažemo.
Sadržaj web stranice mora pružiti vrijedne i korisne informacije. Mora dati odgovor na pitanje koje korisnik postavi Googleu kada započne svoju pretragu.
Visoko kvalitetan sadržaj je prilagođen svakoj fazi korisničkog putovanja kupca. Bilo da se tek informira i istražuje ili stoji pred računalom s kreditnom karticom spreman na kupnju. Za svaku od tih faza morate znati što korisnik osjeća i što pretražuje kako bi mu mogli plasirati sadržaj koji savršeno odgovara tim njegovim potrebama.
Kako bi došli do toga, prije pisanja potrebno je obaviti detaljno i duboko istraživanje ključnih riječi odnosno pojmova koji korisnici pretražuju.
Kako bi sadržaj ostao relevantan i koristan tijekom godina potrebno ga je redovito osvježavati, odnosno revidirati kako bi uvijek bio točan i aktualan.
2. Potpuna On-Page optimizacija za tražilice
On-Page optimizacije podrazumijeva mnoštvo malih i ljudskom oku često nevidljivih koraka koji pomažu Google tražilici da lakše pronađe, razumije i samim time bolje rangira web stranice.
Neke od glavnih komponenti On-Page SEO optimizacije su dobro strukturirani naslovi i podnaslovi odnosno (<h1> - <h6>) title tagovi. Svaka stranica mora imati jedan glavni i nekoliko podnaslova, koji kada se dobro strukturiraju, Googleu i čitateljima, brzo daju informaciju o čemu se radi na toj stranici.
Iduća važna komponenta su metadata. Tu se najviše spominju naslov i opis stranice koji se prikazuju u rezultatima pretrage na Googleu (SERP - Search Engine Results Page). Važno je napisati naslov i opis koji će se istaknuti među ostalim rezultatima, ali isto tako i dobro odgovarati na upit koji je korisnik upisao u tražilicu.
Važno je napomenuti da Google odnedavno može ignorirati napisano te može samostalno, (ako smatra da je to bolje za korisnika) izvući dio sadržaja stranice i iskoristiti ga za meta naslov i opis stranice.
Schema markup je skup mikro podataka nevidljivih običnom čovjeku koji se postavljaju na stranicu kako bi pomogli tražilicama u razumijevanju sadržaja stranice. Web stranice koje imaju dobro postavljeni schema markup bolje rangiraju te imaju veći broj posjeta od web stranica koje to nemaju implementirano.
3. Brzo učitavanje web stranice
Što se web stranica sporije otvara to gubi više posjetitelja i potencijalnih prihoda. Tako je Amazon došao do podatka da ga samo jedna sekunda na godišnjoj bazi stoji oko 1,6 milijardi USD u prihodima.
Besplatni alati poput Google PageSpeed Insights, GTmetrix pa i sam Google Analytics daju vam odgovor na pitanje koliko je brza pojedina stranica. Dovoljno je samo napraviti test i saznati brzinu, ali i korake potrebne kako bi se brzina učitavanja poboljšala.
Neke od tih koraka ćete moći napraviti sami, a za neke vam je potrebna stručna pomoć web developera i vaše hosting kompanije.
4. Kod izrade weba prvo razmišljate o korisnicima koji će ga gledati putem pametnih telefona
Google je od ožujka 2021. godine uveo Mobile-First način indeksiranja web stranica. Što u prijevodu znači koliko god vi ušminkali i optimizirali desktop verzije svojih web stranica, Google će je vrednovati po onome što kako ona kotira među mobilnim rezultatima pretraga.
Stoga, bilo da tek radite novu web stranicu ili optimizirate postojeću fokusirajte se na najbolje iskustvo i sadržaj koji ćete pružiti korisnicima na mobilnim uređajima.
Mislite da to nije pravedno? Otvorite svoj Google Analytics i pogledajte omjer posjetitelja desktop vs. mobile i sigurno ćete vidjeti prednost na strani mobilnih uređaja. Štoviše, globalno je već nekoliko godina promet web stranica koji dolazi s mobitela iznad 50%.
Srećom, većina modernih web stranica rađena je s ugrađenom tehnologijom responzivnog dizajna koji se automatski prilagođava veličini ekrana korisnika.
Međutim, kada je sadržaj u pitanju često se njegova količina, a moguće i kvaliteta reducira zbog veličine ekrana, brzine učitavanja i drugih ograničavajućih razloga. Tako vaše skupe web stranice koje izgledaju predivno na desktop računalima gube svaki smisao i vrijednost na mobilnim uređajima. A to su isti oni uređaji koje Google gleda kada ocjenjuje i rangira vaše web stranice.
5. Savršeno korisničko iskustvo
Znate li da će čak 38% ljudi prestati koristiti web stranicu ako im se sadržaj i izgled ne čini dovoljno atraktivnim? 39% će ih napustiti web stranicu ako slikama treba predugo da se učitaju ili se ne učitaju uopće, a čak 44% će ih otići s weba ako odmah ne pronađu tražene kontakt podatke.
Savršeno korisničko iskustvo uzima u obzir brojne faktore, a ovo je samo jedan mali dio. Google Search Console je grupirao korisničko iskustvo u 3 grupe faktora u kojima daje detaljne upute što je potrebno popraviti kako bi svaka stranica zadovoljila osnovni (Google) Page Experience:
- Core Web Vitals
- Mobile Usability
- HTTPS
Još jedan faktor koji je potrebno istaknuti je dobro strukturirana web stranica u kojoj se jednostavno prepoznaje arhitektura odnosno važnost pojedinih stranica u odnosu na druge. Kvalitetnom arhitekturom mi vodimo kupca kroz faze odluke o kupnji, navodimo željeni smjer koji će ga dovesti do kupnje, imajući na umu njegove želje, potrebe pa i strahove.
6. Promišljeno povezivanje stranica unutar weba
Povezivanje stranica unutarnjim linkovima pomaže tražilicama i posjetiteljima u navigaciji kroz web stranicu te u pronalaženju željenih informacija.
Strateški osmišljeno interno linkanje je važan dio kreiranja savršenog korisničkog iskustva i arhitekture stranice.
Tim poveznicama omogućujemo korisniku da brzo dođe od naslovnice koja je često najvažnija i polazišna točka svakog web putovanja do željene odredišne stranice.
Povezivanjem stranica na blogu s drugim povezanim temama slažemo stranice u grupe sadržaja koje su povezane oko iste glavne teme. Tako Google bolje razumije sadržaj te brže i lakše uočava naš autoritet na tom polju koja će nam pomoći u boljem rangiranju, a korisnicima u informiranju.
7. Linkovi od važnih i renomiranih web stranica
Pored sadržaja, vanjski linkovi ostaju drugi najvažniji ranking faktor za tražilicu Google.
Na manjim tržištima kao što je Hrvatska oni ne moraju biti od presudne važnosti, ali ako je vaše tržište cijeli svijet onda nema velikog uspjeha bez linkova relevantnih web stranica koje vode do vaših stranica.
Tako i svaka relevantna kompanija mora imati plan i strategiju akviziranja takvih linkova koristeći neke od opće poznatih taktika.
Google naravno čini ogromnu razliku između plaćenih i neplaćenih linkova pa se svakako treba fokusirati na one neplaćene koje treba zaraditi mukotrpnim radom i kvalitetnim sadržajem.
8. Lokalni SEO
Ako ste vlasnik malog biznisa koji posluje lokalno onda bez dobre lokalne SEO optimizacije imate puno manje šansi da vas pronađu potencijalni kupci.
Rezultati u Google tražilici koji su povezani s lokacijom, temelje se na ova 3 čimbenika:
- Relevantnost se odnosi na to koliko dobro lokalna tvrtka na svojim web stranicama i Google My Business stranicama odgovara onome što netko traži.
- Udaljenost razmatra koliko je svaka potencijalna kompanija udaljena od trenutne lokacije korisnika koji radi pretragu.
- Važnost tvrtke se odnosi na to koliko je biznis renomiran, a Google tu uzima mnoštvo informacija od posjećenosti lokacije do recenzija i online prisutnosti.
Evaluacijom i kombiniranjem ova 3 čimbenika pri svakoj pretrazi, Google odlučuje koje su tvrtke najbolji odgovor na upit koji je postavio korisnik. S toga, ako vaš biznis i nije najbliži po lokaciji, a ima dobre recenzije, dokazani renome i sve relevantne informacije objavljene online onda će nadmašiti i one konkurente koji su lokacijom najlogičniji rezultat pretrage.
Sada kada znate svih 8 najvažnijih Google ranking faktora, vrijeme je za akciju.