Baras Marketing - Digitalni marketing za pobjednike

10 savjeta uspješnih Facebook oglašivača

05/10/2021
Denis Sinovčić

Facebook oglašavanje se razvija jako brzo. Svakih nekoliko mjeseci Facebook nam omogućava nove značajke koje na različite načine poboljšavaju mogućnosti oglašavanja.

U ovom članku vam donosimo 10 savjeta kako bolje oglašavati na Facebooku, a koji su nastali na dugogodišnjim vlastitim iskustvu. 

Prije toga, podsjetimo se što su Facebook oglasi i zašto su oni uopće važni.

Što su Facebook oglasi?

Facebook oglasi su plaćene objave koje kojima vlasnici Facebook stranica promoviraju svoje proizvode, usluge i druge sadržaje.

Kada Facebook stranica napravi objavu nju vide samo fanovi te stranice (i to ne svi) te eventualno prijatelji osoba koje komentiraju, lajkaju i podjele tu objavu.

Facebook oglasi omogućavaju da plaćanjem tu objavu vidi mnogo šira publika koju Facebook oglašivači mogu ciljati po različitim demografskim i drugim obilježjima.

Oglasi na Facebooku su dostupni u različitim formatima, a također možete i unaprijed odrediti koliko želite potrošiti.

Zašto su Facebook oglasi važni?

Facebook je najveća društvena mreža koja okuplja skoro 3 milijarde ljudi i preko 7 milijuna oglašivača. Samo u Hrvatskoj 2 milijuna ljudi ima svoj profil na Facebooku.

Iz godine u godinu oglašivači povećavaju svoje budžete za oglašavanje na društvenim mrežama. Iako se posljednjih godina, po popularnosti, druge društvene mreže poput Instagrama i TikToka približavaju Facebooku, on je i dalje najvažnija društvena mreža kada se priča o oglašavanju.

Uzimajući u obzir mogućnost dosega do ciljane publike i cijene oglašavanja, Facebook oglašavanje je još uvijek relativno povoljno i poslovno isplativo.

Preporuke za Facebook oglašavanje

Strategije i taktike oglašavanja se uvelike razlikuju od tržišta do tržišta, od industrije do industrije pa i od same tvrtke do tvrtke.

Međutim, iako Facebook oglašivači žive u nepredvidivom svijetu, neke stvari su konstantne, ali one dolaze s iskustvom. Donosimo vam 10 savjeta kojih se drže uspješni Facebook oglašivači.

1. Stalno testirajte nove oglase

Nemojte se bojati testiranja i pogrešaka koje će se u toj fazi dogoditi. Ni jedna kampanja i oglašivač nisu isti pa ne možemo reći da će ono što radi kod jednog sigurno donositi rezultate i kod drugog. Potrebno je testirati.

Postoje neke šprance i dobre prakse, ali to ne znači da će uvijek i svugdje donositi najbolje rezultate. Potrebno je testirati sve od publike koju ćete targetirati do različitih vizuala i tekstova oglasa.

Može se dogoditi da nešto što u jednom trenutku donosi rezultate odjednom prestane biti isplativo. Nećete znati dok ne pokušate.

Prednost testiranja kod Facebook oglasa je to što nije potreban veliki budžet kako bi se saznalo što funkcionira, a što ne. Bit će dovoljno već par stotina kuna. Potencijalno važna saznanja dobiti ćete brzo i bez velikog rizika.

2. Znajte pravila oglašavanja

Važno je znati i razumjeti Facebook pravila za oglašavanje.

Ako ne poznajete pravila, prije ili kasnije dogodit će vam se da oglasi neće biti odobreni. Nastavite li ignorirati i kršiti pravila moguće je da vam Facebook blokira račun za oglašavanje, privatni profil, stranicu koju oglašavate pa čak i da vam onemogući cijelo poslovanje na svojoj platformi.

Najčešće nije problem vratiti blokirani račun, no ako Facebook ocijeni da često i namjerno pokušavate zaobići pravila može se dogoditi za sve te stvari izgubite nepovratno.

Nekada se može dogoditi da su vam oglasi odbijeni bez pravog razloga. Automatski filteri koje Facebook ima, mogu krivo protumačiti neki oglas pa možete zatražiti reviziju u kojoj će vaše oglase pogledati njihova služba za pomoć koja ih onda može odobriti.

Ako ste oglašivač koji se trudi poštivati pravila i imate dobar renome, cijeli proces odobravanja traje kratko i oglasi su aktivni brzo.

Zato, znajte pravila i poštujte ih, nema prečica i zaobilaženja.

3. Stvari na koje ne možete utjecati

Facebook oglašavanje ima puno varijabli na koje možemo utjecati. Međutim, ima i nekoliko na koje ne možemo i oko toga ne treba razbijati glavu.

Kada govorimo o očekivanim rezultatima moramo imati na umu da puno toga ovisi upravo o stvarima na koje ne možemo utjecati. Da bi se dalo neko korektno predviđanje potrebno je dobro poznavati oglašivača i tržište.

Neke od stvari na koje ne možemo utjecati, a utječu na uspješnost oglašavanja su:

  • Industrija oglašivača
  • Proizvod
  • Konkurencija
  • Snaga brenda
  • Postojeća povezanost s ciljnom publikom
  • Kvaliteta web stranice
  • Budžet za oglašavanje

Fokusirajte se na stvari koje možete kontrolirati i upravljati kao što su tekst i izgled oglasa, optimizaciju, frekvenciju, pozicije prikaza oglasa, targeting i prije svega, fokusirajte se na strategiju.

4. Važnost ciljanja prave Facebook publike

Važnost ciljanja prave publike u online oglašavanju

Već svi znamo da je puno vjerojatnije da će naš proizvod ili uslugu kupiti osoba koja je na neki način već upoznata i povezana s brandom od kojeg kupuje. 

Fokusiramo li svoje Facebook oglašavanje na publiku koja nema tu povezanost s tvrtkom, rezultati bi mogli biti znatno slabiji od očekivanih. Ciljamo li oglasima publiku koja je već posjetila web stranicu, obavila kupovinu, prati oglašivača na društvenim mrežama ili je na neki drugi način upoznata s brandom, rezultati bi trebali biti puno bolji.

Kao što smo već spomenuli, ne možete (u kratkom roku) utjecati na povezanost branda (oglašivača) sa svojom ciljanom publikom. Ako ne postoji dobra web stranica koja ima dovoljan broj posjetitelja ili društvene mreže bez pratitelja teško je odmah očekivati dobre rezultate od oglašavanja.

Ako se biznis koji oglašavamo tek osnovao, važno je dio budžeta posvetiti gradnji odnosa za ciljanom publikom.

5. Faza učenja (Facebook Learning Phase)

Faza učenja (Learning Phase) je proces koji se događa od trenutka kada pokrenete oglašavanje ili napravite značajniju izmjenu na Facebook oglasima.

U tim početnim danima Facebook radi testove i prikazuje vaše oglase različitim ljudima i uči kako različiti ljudi reagiraju na oglas.

Faza učenja obično ne traje dugo i potrebno je da se ostvari između 25 i 50 željenih radnji (akcija za koju je optimiziran oglas) unutar maksimalno sedam dana kako bi završila.

Poznavanje ove faze važno je kako bi se razumjeli početni rezultati kampanje koji često mogu prilično varirati i izazivati frustraciju. No ne brinite, sve je to u funkciji dugoročne optimalne izvedbe Facebook oglasa.

Također, bitno je osigurati dovoljan budžet da Facebook ostvari broj željenih radnji u tjedan dana i dati svakoj kampanji dovoljno vremena da odradi fazu učenja bez obzira na kvalitetu trenutnih rezultata.

6. Znajte kako funkcionira optimizacija

Optimizacija utječe na to tko će vidjeti vaš Facebook oglas. Unutar grupe ljudi koju vi odaberete kao target grupu, Facebook će oglas prikazati onima koji će najvjerojatnije izvršiti željenu radnju (akciju za koju je optimiziran oglas). Zvuči savršeno zar ne?

Ipak, Facebook nije briga za kvalitetu određenih akcija. Ako kažete Facebooku da želite samo povećati broj posjeta na svom webu on neće mjeriti kvalitetu tih posjeta. Ako mu kažete da želite samo veći angažman korisnika na vašim objavama možete dobiti i komentare koji nisu kvalitetni, a možda budu i negativni. Facebook to nije briga, on samo gleda kako da vam donese što više željenih akcija po što nižoj cijeni.

Zbog toga je potrebno pažljivo birati ciljeve optimizacije i još pažljivije pratiti stvarne rezultate. Vodite brigu o ciljnoj skupini, ona ne smije biti preširoka, a nije dobro ni da je jako uska. Pazite i na pozicije na kojima se prikazuju Facebook oglasi.

Optimizacija koju radi Facebook nije nužno loša stvar, ali je treba poznavati i iskoristiti njene prednosti kojih svakako ima više nego mana.

7. Utjecaj konkurencije na Facebooku

Oglašavanje na Facebooku je aukcija

Oglašavanjem na Facebooku vi zapravo sudjelujete na globalnoj aukciji gdje se brojni oglašivači širom svijeta natječu za prikaz svog oglasa određenoj grupi ljudi. Ako se u određenom trenutku, kao što su sezonske akcije ili sniženja, više oglašivača natječe za prikaz vašoj ciljnoj grupi, cijena tog oglašavanja će rasti.

Ako je kvaliteta vašeg oglasa lošija, ako publika slabije reagira na vaš oglas od oglasa konkurenta, cijena tog oglašavanja će rasti.

U takva povećanja cijena oglašavanja nije uključena samo direktna konkurencija. Možda se vašoj ciljnoj publici oglašava još niz oglašivača iz drugih djelatnosti i industrija. Svi se natječete za isti prostor i istu publiku. Sve su to sezonski i svakodnevni utjecaji konkurencije koja se može dogoditi vašim Facebook oglasima.

Zato, pratite aktivnosti konkurencije, dobro birajte svoju publiku i ciljne skupine i radite na kvaliteti svojih oglasa tako da ih publika prihvati i pozitivno reagira na njih.

8. Neka mjerenje bude jednostavno

Jednostavnije je bolje u svemu pa tako i kod Facebook oglašavanja. Facebook vam nudi stotine različitih metrika i statistika po kojima možete mjeriti i uspoređivati vaše rezultate oglašavanja. Nećemo reći da većina njih nije važna, ali svakako su neka puno važnija od ostalih.

Primarna i najvažnija metrika bi trebala uzimati u obzir željeni rezultat oglašavanja i potrošeni budžet, odnosno cijenu po akciji za koju je oglas optimiziran. Sekundarne metrike su sve one koje pomažu odgovoriti na pitanje što točno utječe na rezultate naših primarnih metrika. To su metrike poput CMP (cijena za 1000 prikaza oglasa), frekvencije, CTR (Click-Through Rate), stopa konverzije i slično.

Ako ste zadovoljni rezultatima primarnih metrika, nije potrebno razbijati glavu o ostalima. Tek kada rezultati primarnih metrika nisu onakvi kakve ste očekivali, onda zaronite u razloge, odnosno u  svoje sekundarne metrike.

9. Koristite prodajne lijevke

Svaki kupac ima faze korisničkog putovanja koje ga vode do trenutka kupnje. Tako i svaki oglašivač mora imati prodajne lijevke s posebnim taktikama oglašavanja prilagođenim kupcu i njegovom trenutnom stadiju u procesu donošenje odluke o kupnji.

Prodajni lijevci ne moraju biti komplicirani. Dapače, savjetujemo da budu jednostavni i prilagođeni kupcu. Oni moraju zgrabiti pozornost obraćajući se točno onom problemu ili pitanju kojeg kupac ima u točno određenom trenutku. Davajući odgovor, moraju ga pogurnuti bliže odluci o kupnji.

Kod kreiranja prodajnih lijevaka moramo imati na umu i koliko je različit proces odlučivanja kod novih kupaca (koji možda još ni ne znaju za vas ili ne znaju za problem koji im vi možete riješiti) od postojećih (stalnih) kupaca.

Svakako, koliko god zvučalo komplicirano, koristite prodajne lijevke u svojoj Facebook marketing strategiji i vidjet ćete znatno poboljšanje rezultata.

10. Nema magičnih rješenja

Ako ste ikad razmišljali o digitalnom marketingu ili su vas kontaktirali firme koje se bave tim aktivnostima sigurno ste se susreli s nerealnim obećanjima i magičnim formulama koje će preko noći riješiti sve vaše probleme i osigurati veliku zaradu.

Budite jako oprezni, jer takva obećanja najčešće donose prevaru, a u slučaju Facebook oglašavanja svako varanje i kršenje Facebook pravila o oglašavanju može rezultirati trajnim gubitkom svih privatnih i poslovnih profila i stranica.

Morate biti svjesni da kod online oglašavanja ne postoji čarobni štapić i jedno rješenje koje svima donosi najbolje rezultate. Nema uspjeha preko noći, samo rad, testiranje i učenje iz onog što se pokazalo da ne funkcionira i poboljšavanje onog što donosi rezultate.

PROČITAJ JOŠ ČLANAKA NA TEMU: 
Ako želite ostvarivati bolje rezultate od vaših Facebook oglasa
Javite nam se